Hougaard skrev:Hvorfor vand på gulvet ?
jo det var der flere årsager til
Jeg har været ved at flytte min sump tilbage ind under akvariet, efter at jeg har reduceret kraftigt i teknikken, og har fået en ATB skummer, der bedre kunne stå der end min gamle APF 600
det har gjort at der var et par småting der skulle ændres, bla rørføring til min UV...
det har så gjort at der er en forskruning omkring kvartsrøret der havde løsnet sig nok til at der kunne løbe vand ud i løbet af natten, det gav vand på gulvet første gang, og stød til mig da jeg lige skulle mærke efter om det nu osse var der vandet kom fra... inden jeg slukkede for UV-en på trods af gammel barnelærdom omkring omgangen med el, men jeg var lige væltet ud af sengen til en mindre sø på gulvet
senere på dagen ville jeg så lige fylde ferskvandsreservoiret op igen, så det fik lige 20 liter, det rummer ganske vist 75 liter, men jeg var lidt doven... heldigvis i dette tilfælde
for en time senere var beholderen tom, og sø nummer to var en realitet, da slangen fra osmolatoren hevde rykket sig så meget at den sendte vandet henover sumpen og ud på gulvet
og dagen før problemer med at min retur larmede, da den hvilede direkte op af én af glas siderne, og da jeg flyttede lidt på den, røg den ud af lynkoblingen, sådan en Laguna 11000 kan sende forbavsende meget vand ud når den kører for fri udblæsning, men for at det ikke skal være løgn, så skulle der lige justeres lidt på en hane igår aftes, hvilket resulterede i at den fik løsnet sig så meget at jeg igen fik brusebad, så igår var akvariet meget meget meget tæt på at blive nedlagt
idag har jeg umiddelbart lidt lettere ved at more mig over det, dog lige pånær tabet af Tyson, min mantis
men jeg krydser fingre for at der ikke sker flere uheld nu,
og i mit tilfælde må man sige at ordsproget "If it ain't broke, don't fix it" passede ret godt
men det er nu meget rart med den ekstra 1,5 meters gulvplads det har givet efter sumpen er kommet væk