Brug for lidt begynderhjælp
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2010
Brug for lidt begynderhjælp
Er helt grøn i faget og vil lige vide om i kan hjælpe med hvad det er jeg har fået med mine sten.
jeg har en Glas rose mere den er helt klar / gennemsigtig og står på et ben der også er gennemsigtigt så går ud fra det er en jeg skal af med men den på billedet er mere rødlig i det og ikke så gennemsigtig.
Til sidst har jeg en del meget små dimser der ligesom kommer ud af et lille rør. De er hvide men ligner ikke Glasrosen for deres arme er ligesom Fjeragtige.
Håber i kan hjælpe mig.
jeg har en Glas rose mere den er helt klar / gennemsigtig og står på et ben der også er gennemsigtigt så går ud fra det er en jeg skal af med men den på billedet er mere rødlig i det og ikke så gennemsigtig.
Til sidst har jeg en del meget små dimser der ligesom kommer ud af et lille rør. De er hvide men ligner ikke Glasrosen for deres arme er ligesom Fjeragtige.
Håber i kan hjælpe mig.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Brug for lidt begynderhjælp
du har noget aiptasia,(søg om bekæmpelse det er utallige kemisk og biologiske!) krappen er måske en Menippidae ud med den medmindre du vil donere hele akvariet til den de bliver store.
de små hvide dimser kan enten være kalk rør orme af familen serpulidae eller sabellidae som bygger rør af blødt matriale(polysakkarider) de breder sig enormt men det kan også være kolonier af mosdyr,bryozoa??
de små hvide dimser kan enten være kalk rør orme af familen serpulidae eller sabellidae som bygger rør af blødt matriale(polysakkarider) de breder sig enormt men det kan også være kolonier af mosdyr,bryozoa??
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9000 Aalborg
Super tak for hurtigt svar.
Krabben ryger på porten når jeg har fanget den. Hold fest den er hurtig.
Roserne får et skud kogende vand.
Jeg syntes rørormene ligner bryozoa eller serpulidae. Men da de er spredt og absolut ikke sidder i kolonier vælger jeg at tro det er serpulidae så må tiden vise.
Igen mange tak.
Krabben ryger på porten når jeg har fanget den. Hold fest den er hurtig.
Roserne får et skud kogende vand.
Jeg syntes rørormene ligner bryozoa eller serpulidae. Men da de er spredt og absolut ikke sidder i kolonier vælger jeg at tro det er serpulidae så må tiden vise.
Igen mange tak.
- Jacobn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9700 Brønderslev
Ja sådan en krabbe kan være svær at fange, jeg har fanget 2 i min balje indtil videre. Held og lykke 

- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3700 Rønne
- Geografisk sted: Bornholm
Ku godt ligne samme type krabbe der fulgte med mine sten. Kan det passe den kommer med nogen klik/bankelyde om aftenen, når lyset er blevet slukket ???
Mvh michael (Bornholm)
Mvh michael (Bornholm)
Der kan godt komme lidt klik lyde fra den når den sider og arbejder med dens kloer.
Steen
Steen
- dk-mike
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3700 Rønne
- Geografisk sted: Bornholm