Hej alle saltvandsbruger...

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Hej alle saltvandsbruger...

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Jeg er en fyr på 26 der har haft en del ferskvand akvarier i mit liv, men må indrømme efter en del snorkel ferier i rødehavet og andaman havet i thailand at jeg er faldet for saltvand :GO

Jeg har bare ikke købt noget i nu da jeg gerne vil undersøge lidt inden jeg kaster mig ud i det, har en kammerat der har købt et rigtig fedt 60 liters nanoakvarium i tyskland og dertil et lampe til at hænge over det (ligner lidt en kontorlampe) og lampen er til saltvand med natlys, det vil han sælge til mig.... så er spøgersmålet med skummer og tilbehør ovs, vil det være billiger for mig i længden at købe sådan et startersæt eller selv finde de ting der skal til, har ikke travlt vil helst gerne undersøge det hele

MVH Rasmus :f2:
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009

Re: Hej alle saltvandsbruger...

Indlæg af Gargoyle47 »

det er jo næsten umuligt at svare på, ikke bare fordi du ikke har skrevet den pris han skal have for det, men også fordi du ikke har skrevet hvad det er for et begynder akvarium og derfor ikke kan råde dig ordentligt. :naughty:

startersæt kan være fine til at finde ud af om saltvand er noget for dig..så hælder du ikke den store formue ud og nanoakvarier er alt andet lige billigere at få til at se "befolkede" ud af koraller. :y

Omvendt kan du ikke have så mange fisk i et 60 l og der er også lidt mere arbejde med det end et større akvarie

typisk er kvaliteten af udstyret ikke så gode i de små begyndersæt....så det er måske nok billigere end at finde tingene selv, men du har så mere styr på kvaliteten du ønsker.

held og lykke med din spirende hobby :h
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14

Mange tak for dit råd og ja glemte helt at skrive hvad ha skulle have for det men ca 1000 kr, og det er rigtigt med nu støre akvarier desto mindre problemer i forhold til vandkvaliteten ovs, det kender jeg da fra ferskvand, har kikket lidt på de følgende mærker i startsæt Red Sea Max, AquaEl Reefmax, Boyu Akvarier (:
Brugeravatar
Gargoyle47
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Gargoyle47 »

har du et link til det pågældende akvarie?

1000,- lyder ikke så slemt for et begyndersæt....og så er det jo ikke den store herregård hvis du bliver bidt af det og opgradere til noget større :biggrin:
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14

Det er så for akvariet og lys, det ligner lidt et forstøret weisglas.. Kan spøger ham hvad hjemmesiden hedder, men har så også fået et tilbud på et BOYU 58L med 6-8 kilo levende sten og saltmåler, salt, Testsæt, 1500 kr?
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14

Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"