Siden jeg startede op igen med saltvand, har jeg brugt Zeovit med tilfredsstillende resultat. Men efter at have fodret lidt for meget, har jeg fået alger.Ifølge KZ rækker den anbefalede dosering til 6-12 ugers drift. Jeg plejer at skifte én gang pr måned.
Hvad vil der ske, hvis jeg kommer flere Zeovit-sten i filteret, end KZ anbefaler (1 L pr. 400 L vand)? Vil flere sten fjerne mere næring og dermed alger?
Er der nogen blandt Jer, der har erfaringer med Zeovit-dosering?
/Niels
Overdosere Zeovit?
Re: Overdosere Zeovit?
Jeg kan kun sige at den bedste hjælp finder du på zeovit.com
Jeg har tidligere kørt med ZeoVit i lidt over et år det enste jeg fik ud af det var koraller der mistede farven og doseringen som der står på alle de små flasker er kun en lede tråd og bestemt ikke den mængde man skal bruge.
For at kunne køre med ZeoVit optimalt skal man kunne se på sine koraller hvad de mangler og IKKE overdosere heller for lidt end for meget.
Steen
Jeg har tidligere kørt med ZeoVit i lidt over et år det enste jeg fik ud af det var koraller der mistede farven og doseringen som der står på alle de små flasker er kun en lede tråd og bestemt ikke den mængde man skal bruge.
For at kunne køre med ZeoVit optimalt skal man kunne se på sine koraller hvad de mangler og IKKE overdosere heller for lidt end for meget.
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
.jeg har prøvet zeovit og det ga minder tilbage hvor mand skulle lære at cyckle,er du ved at vælte til den en side rettes styret op til den modsatte og balancen holdes..det bliver ikke dobbelt så godt ved at dosere dobbelt op. problemet som mange støder på er at sand og sten kan agere som po4 resoir og siver ud i vandsøjlen ved ph skift
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Jeg holder mig fra alle de små flasker. Det er kun zeolitterne, jeg bruger. Spørgsmålet er, hvordan man optimerer brugen af dem... Problemet er måske, som Ole foreslår, en pulje af fosfat, som langsomt frigives...