RSM Varmelegme

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

RSM Varmelegme

Indlæg af Bingocaller »

Jeg har et par problemet med for lidt varme i tanken

Når jeg måler får jeg 22,5 grader cirka - selvom mit varmelegme er sat til 26 grader? Så det virker som om at den eneste varme der bliver tilført er fra stuetemp samt T5 rørene.

Jeg har prøvet begge dem jeg har - begge dem fra RSM - og de er har været placeret efter forskrifterne?

De lyser begge to i kontrollampen - så umiddelbart er de ikke defekte. Hvad kan der være galt? Skal de placeres i en speciel højde måske? Måske med gummistykket i toppen med justeringen på over vandet eller hvorledes?

På forhånd tak

:beer:
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: RSM Varmelegme

Indlæg af Anders månsson »

umiddelbart vil jeg sige det er usædvanligt ,at du har for LIDT varme i et rsm, men det er jo næsten kun godt! Hvis altså så bare dine varmelegemer virkede...

prøv at teste dem i en balje hvor du kan mærke de varmer...

Måske er det dit termometer, der er ude?
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Hmmm har smidt den i en balje vand og sat den på 32 grader - og vupti så er vandet i spanden 32 grader!

Hvorfor søren er det så ikke det i tanken? Det sidder i det lille overløb mellem skummer rummet og powerheadsne som det siges at det skal gøres i et RSM 130?

Meget underligt! Nogen ideer?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

vandet cirkulere igennem baljen og over varmelegemet... Det tager derfor længere tid at varme hele baljen op, så burde det jo virke!
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"