smadret lampe

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
verup
Foxface
Foxface
Reactions: 0
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

smadret lampe

Indlæg af verup »

jeg har været lidt oppe og diskutere med en af brugerne her på forumet.

det forholder sig sådan at han sætter en lampe til salg, jeg byder på den og vi finder en pris inklusiv fragt, det er jo altsammen meget godt, jeg overfører pengene og går så og venter, må lige spørge til hvordan det går med lampen et par gange, men det er okay og efter 2 uger er den da også på vej.
Problemet kommer når jeg henter lampen på posthuset, den er mildest talt rigtig ringe pakket ind :BA og pakken har flere skader, jeg spørger derfor til om der er nogen godtgørelse hvis det er dem der har behandlet den dårligt, og hun svarer rent ud at med sådan en indpakning ville det jo aldrig kunne gå godt og det kan de ikke drages til ansvar for, det er afsenders ansvar. så er der jo ikke andet for end at gå hjem og pakke den ud og det er ikke noget kønt syn. glasset smadret, flere af holderne til rørene er knækket forskellige steder, og tror også den ene ballast er gået i stykker, jeg har i hvertfald ikke kunne få gang i den.
lampen havde fået et stykke pap rullet om sig, men ikke meget da man i hjørnerne i samlingerne i enderne kunne se ind til lampen. jeg henvender mig så til manden og skriver at jeg er skuffet over den manglende indpakning og at lampen er smadret, vi har diskuteret lidt frem og tilbage jeg har prøvet og finde ud af hvad det vil koste og reparere den, men har altså tilsidst konkluderet det ikke kan betale sig, men manden nægter at tage bare en smule ansvar, jeg har gjordt alt arbejdet og endda tilbudt at slå halv skade, men nu har han valgt at ignorere mig og svarer mig ikke mere :angry: så jeg er ved at være godt gal i skralden...
vil i ikke også mene at han burde tage lidt ansvar her??
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: smadret lampe

Indlæg af StarF »

jeg vil da mene, hvis man pakker ting ind, så det er åbenlyst dårligt indpakket, så vil jeg mene det er 100% hans ansvar! Desvære, er det let bare at blive væk.
SPS = Stability Provides Succes

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
16
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

En lille sidebemærkning.

Det kunne være rigtigt rart hvis Post DK gad tage det ansvar at nægte at transportere ting der åbenlyst er dårligt pakket ind, og dermed tage det fulde ansvar hvis noget går i stykker under transport.

Det kunne evt. være en pakkeform, som man som køber kunne kræve at få sendt sine varer med.

/Morten N
verup
Foxface
Foxface
16

Indlæg af verup »

ja det er nok for let men det kan simpelthen ikke passe at vi lader folk slippe fra det? hvor er vi henne hvis man bare kan tage imod penge for en handel som man egentligt ikke lever op til?? men rart at høre du er enig, og ja den var pakket rigtig dårligt ind og jeg har billeder til at dokumentere det hvis det er..
verup
Foxface
Foxface
16

Indlæg af verup »

Gzus.dk skrev:En lille sidebemærkning.

Det kunne være rigtigt rart hvis Post DK gad tage det ansvar at nægte at transportere ting der åbenlyst er dårligt pakket ind, og dermed tage det fulde ansvar hvis noget går i stykker under transport.

Det kunne evt. være en pakkeform, som man som køber kunne kræve at få sendt sine varer med.

/Morten N
ja det ville være rigtig fedt :beer: desværre tror jeg ikke service ligger i toppen af de værdier de ønsker at være kendt for :wink:
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
16
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

verup skrev:

/Morten N
ja det ville være rigtig fedt :beer: desværre tror jeg ikke service ligger i toppen af de værdier de ønsker at være kendt for :wink:
Det kan vi godt være enige om.. Desværre :(

/Morten N
spdiving

Indlæg af spdiving »

Fatter ikke sælger overhovdet gider sende der vil altid være en risiko for at det går galt især når vi snakker postdanmark.
Om indpakningen er forsvarlig kan man altid diskotere. De fleste skriver også at det er på købers ejet ansvar at det bliver sendt.
Posthuset burde da også levere en servics og sige hvis indpakningen ikke er tilstræklig.

Håber i finder en løsning og ikke bare en gang muder kastning.

Steen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

/Morten N
Post DK, advare faktisk tit hvis du sender noget, der ikek er pakket ordenligt ind. Man kan dog stadig indvende og få det sendt. der ud over kan det være svært at vurdere om en ting i en kasse er forsvarlig pakket ind osv.
SPS = Stability Provides Succes

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
16
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

StarF skrev:

/Morten N
Post DK, advare faktisk tit hvis du sender noget, der ikek er pakket ordenligt ind. Man kan dog stadig indvende og få det sendt. der ud over kan det være svært at vurdere om en ting i en kasse er forsvarlig pakket ind osv.
En ting er advare, en anden ting er at tilbyde at tage ansvaret.

De kunne jo sagtens tage nogle penge for denne ydelse, og så kræve at få lov til at tjekke om pakken var forsvarligt pakket ind, evt. tilbyde at pakke den bedre ind hvis man ønskede at bruge denne form til afsendelse af pakker.

/Morten N
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions: 22
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

spdiving skrev:De fleste skriver også at det er på købers ejet ansvar at det bliver sendt.Steen
Ja og den har jeg hørt ikke skulle gælde, at det er noget vrøvl, og det ikke er sådan :hehe:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
verup
Foxface
Foxface
16

Indlæg af verup »

Marco R skrev:
spdiving skrev:De fleste skriver også at det er på købers ejet ansvar at det bliver sendt.Steen
Ja og den har jeg hørt ikke skulle gælde, at det er noget vrøvl, og det ikke er sådan :hehe:
jeg ved godt at der er flere der skriver dette, men det har ikke været aftalen her, men selv hvis det var aftalen har afsender vel stadig en forpligtigelse til at pakke ordentligt ind.... jeg ved godt der er risiko ved at sende ting og har jo også foreslå at vi deler tabet, men han er ikke umiddelbart ret motiveret..
spdiving

Indlæg af spdiving »

Det havde nok været billigere at hente det selv. Så er du også sikker på om du kan bruge varen enden du køber.

Havde jeg skrevet sådan havde jeg sgu heller ikke erstattet noget der var gået istykker. Men det bliver heller ikke aktuelt da jeg ikke gider sende vare der ikke kan tåle at blive kastet rundt med af postdanmark.

Steen
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions: 22
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

verup skrev:
Marco R skrev:
jeg ved godt at der er flere der skriver dette, men det har ikke været aftalen her, men selv hvis det var aftalen har afsender vel stadig en forpligtigelse til at pakke ordentligt ind.... jeg ved godt der er risiko ved at sende ting og har jo også foreslå at vi deler tabet, men han er ikke umiddelbart ret motiveret..
Jeg vidste det ikke. Det var en herinde fra, som truede med en retsag, og sagde, at det var noget vrøvl, at det er på købers eget ansvar, også selvom at jeg ville erstatte den åbenbart beskadede del, her en singlecontroller også selvom at selve pumpen fejlede intet :hehe: Og tror bestemt, at det var Post DK, som var skyld i, at den gik i stykker, da jeg havde pakket den forsvarligt :y

Synes, at det var barnligt, så jeg tog det hele tilbage, og køber fik alle pengene tilbage, så jeg har god samvittighed :)

Men når man sælger noget, så tager jeg det, som en selvfølge at det skal pakkes forsvarligt, så man (her sælger) har gjort sit til, at pakken kan tåle en tur med Post DK :y Men igen lamper kan være noget skrøbeligt noget at sende :rolleyes:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
verup
Foxface
Foxface
16

Indlæg af verup »

spdiving skrev:Det havde nok været billigere at hente det selv. Så er du også sikker på om du kan bruge varen enden du køber.

Havde jeg skrevet sådan havde jeg sgu heller ikke erstattet noget der var gået istykker. Men det bliver heller ikke aktuelt da jeg ikke gider sende vare der ikke kan tåle at blive kastet rundt med af postdanmark.

Steen

det havde bestemt ikke været billigere at hent den selv da han er fra sjælland og jeg fra aalborg :wink: men ja jeg køber nok ikke flere varer uden at have set varen og sikker på den kan klare forsendelsen, bare ærgerligt man skal tro det værste om folk indtil andet bevist det ligger ikke til mig :BA
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"