Flytte et nano
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2870 Dyssegård
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg
Flytte et nano
Jeg skal måske snart flytte lejlighed og tænker i den forbindelse på om det er gnidningsløst at tømme og flytte et nano. Vil de levende sten og miljøet umiddelbart kunne komme op og køre igen med det samme?
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Re: Flytte et nano
Nej, det kan ikke gøres uden at du får hævet nitrat og måske fosfat værdier i en periode men, du kan begrænse det meget ved at planlægge flytningen.
Sørg for at få ca 2/3 dele af vandet med for at stresse koraller og fisk mindst muligt.
Når du lægger dit bundlag ned igen kan du eventuelt gøre det gennem et rør, da der vil være meget svæv i.
Sørg for at få ca 2/3 dele af vandet med for at stresse koraller og fisk mindst muligt.
Når du lægger dit bundlag ned igen kan du eventuelt gøre det gennem et rør, da der vil være meget svæv i.
450l indbygget
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg kigger helt sikkert med her! Har selv overvejet det samme. Har kig på et 130 liters der selvfølgeligt skal flyttes.
Jeg har skaffet 3 60 liters dunke til at flytte vandet i. Men hvad gør man med det levende sten? Ned i en kasse og så et vådt klæde over? Hvad med anemoner og koraller? Piller man dem af eller hvordan?
Sorry hvis jeg kommer til at stjæle tråden
Jeg har skaffet 3 60 liters dunke til at flytte vandet i. Men hvad gør man med det levende sten? Ned i en kasse og så et vådt klæde over? Hvad med anemoner og koraller? Piller man dem af eller hvordan?
Sorry hvis jeg kommer til at stjæle tråden
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
. Test
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Jeg fortrækker spande med låg. De er rimelig stærke og de kan stables.
Jeg bruger også nogle 20l og 40l plast fade, de er virkelig gode fordi åbningen i toppen er stor.
Jeg arbejder i søborg så hvis det har interesse kan du da godt låne nogle plastfade.
Jeg bruger også nogle 20l og 40l plast fade, de er virkelig gode fordi åbningen i toppen er stor.
Jeg arbejder i søborg så hvis det har interesse kan du da godt låne nogle plastfade.
450l indbygget
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2870 Dyssegård
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg
Tak for det Stillhoff og også dine tips. Jeg prøver at skrive til dig, når det bliver aktuelt.