Miracel Mud
- nellemann
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: odense c
Miracel Mud
nogen der ved noget om Miracel Mud er det pengene vær ?
hader når folk ikke svare tilbage på deres annonce og når man så skriver igen er varen solgt eller reserveret
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: Miracel Mud
Det er kun et mirakel at det kan sælges 

- nellemann
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
ok så du vil ikke anbefale jeg bruger 240 kr på de 5 kg
hader når folk ikke svare tilbage på deres annonce og når man så skriver igen er varen solgt eller reserveret
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Aldrig i livet - så må du hellere købe 5 kg mudder fra min baghave til 200,- (Så er du kun blevet snydt for 200,-)
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Det er vist kun 5 pund, 2.5kg, til den pris, mudder er dyrt ;o)nellemann skrev:ok så du vil ikke anbefale jeg bruger 240 kr på de 5 kg
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Bare lige for at slå det HELT fast: Det er et fuldstændigt irrelevant produkt, det gør intet i din balje og laver blot et hul i din pung.
Køb nogle lotto istedet for. Så har du en bedre chance for at få noget ud af pengene.
Steen
Steen
- nellemann
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
super tak for jers svar de var da til at forstå
skal jeg så hellere putte noget levende sand i min sump ?

- nellemann
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
ok super den vil jeg se om jeg kan skaffe lidt af 

- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Se jeg er så ikke enig!Hougaard skrev:Bare lige for at slå det HELT fast: Det er et fuldstændigt irrelevant produkt, det gør intet i din balje og laver blot et hul i din pung.
Jeg er dog delvist enig med dig, men du er for skråsikker i din dom...
Vi har haft denne diskussion før, og vi kan blive enige om at produktet er for dyrt. Men Miracle Mud er at sidestille med DSB filtering, så at påstå at det ikke virker er ikke sandt!!
DSB filtrering virker, ergo virker Mud´en også... Eneste som giver tanke på hvorvidt at produktet er et utroværdigt produkt eller ej, er tvivl om hvorvidt at det er samlet op hvor de påstår at det er samlet op!
Det kan køre som producenten foreskriver, men det kræver mådeholdenhed og eftertanke og ikke blive forledt til at tro at den hellige grav er velforvaret!
Siden at denne diskussion var oppe har vi haft besøg af den gode Bornemann, han kører uden skummer og alle faldt på halen over hans foredrag... Producenten af Miracle Mud giver samme anbefaling, at man med deres produkt kan køre uden skummer. Og selvfølgelig kan man det! (!) Men det kan man ikke hvis man presser for meget ud af citronen som et flertal af os gør, men giver man ærlig chance for at lade alt modne og udvikles så lader det sig gøre. Og det lige godt med det ene bundlag, som med et andet...
- Så jo det virker, og man kan køre uden skummer. Men det kan man ikke hvis man presser citronen...
/Flemming.
Senest rettet af William Jr tors 29. apr 2010 13:26, rettet i alt 1 gang.
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Skriv din addrese i en pb til mig, så sender jeg en håndfuld ;o)nellemann skrev:ok super den vil jeg se om jeg kan skaffe lidt af
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Selvfølgelig er du ikke detWilliam Jr skrev: Se jeg er så ikke enig!

Men prøv at tænke over disse ting:
1. Eco Systems påstår at Micrale Mud tilfører sporestoffer til akvariet, endda sporestoffer som ikke blev fundet i mudderet da der blev lavet en kemisk analyse
2. Alt polimikken om hvor det stammer fra - Kemisk analyse har vist at det slet ikke er fra havbunden.
3. En DSB skal man lade være i fred, men Miracle Mud skal skiftes periodisk
4. En DSB skal opbygges i lag for at fungere optimalt - mudderet pakkes blot tæt sammen.
Så hvis det var for få en DSB ville jeg følge Shimeks anvisninger http://www.ronshimek.com/deep_sand_beds.html
Bornemann omtalte da forøvrigt Miracle Mud i sit foredrag Det var under gennemgangen af "fantastiske" produkter og fortalte (som grafen viser) at det blev markedsført ud fra devisen at nu mere man brugte det, nu mere succes ville man få. Han udtrykte sin klare mening om produktet.
Så alt i alt, mener jeg det er vigtigt at være skråsikker i denne sag, da det typisk er nybegyndere der ender med at have en rigtigt oplevelse - Forøvrigt ville jeg heller ikke rådgive nybegyndere til at køre DSB, det kræver en "sikker hånd".
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
@Erik
- Jeg noterer netop dine kritik punkter #1 og #2 i min post ovenfor (!)
#3 Et salgs gimmick (Des mere langes over disken)
#4 Ikke korrekt
Så vi er enige, hvis du nær læser min post. Eneste som efterlyses i min post er belæg for postulat... Og når det er sagt vil den være fuldt funktions duelig som DSB!
En bedre benævnelse ville have været "Mineral Mud". Et mirakel er det ikke, men derimod en helt naturlig ting som bidrager (!) til naturlig Nitrat reduktion!
/Flemming.
- Jeg noterer netop dine kritik punkter #1 og #2 i min post ovenfor (!)
#3 Et salgs gimmick (Des mere langes over disken)
#4 Ikke korrekt
Så vi er enige, hvis du nær læser min post. Eneste som efterlyses i min post er belæg for postulat... Og når det er sagt vil den være fuldt funktions duelig som DSB!
En bedre benævnelse ville have været "Mineral Mud". Et mirakel er det ikke, men derimod en helt naturlig ting som bidrager (!) til naturlig Nitrat reduktion!
/Flemming.
/Flemming,

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
sidder her og suger til mig med med åpne polypper
og er mere eller mindre enig..
men til eriks kommentar nummer 1,får jeg nærmest tilbagefald over diskussionen til hele zeovit sagaen om igen hvorvidt zeobak havde/har bakterier eller ej eller blot er en gang glykose.
pr, zeohead kan jeg konstantere at det for mig er urrelevant hvad det inneholder men er mere intresseret i hvad det gør.? tænk bare engang MIKROPLANKTON kultur
de kritikere siger intet idag.....

men til eriks kommentar nummer 1,får jeg nærmest tilbagefald over diskussionen til hele zeovit sagaen om igen hvorvidt zeobak havde/har bakterier eller ej eller blot er en gang glykose.
pr, zeohead kan jeg konstantere at det for mig er urrelevant hvad det inneholder men er mere intresseret i hvad det gør.? tænk bare engang MIKROPLANKTON kultur

de kritikere siger intet idag.....