Hej sad lige og læste en masse om de fluval edge de er skide pæne men også pænt upraktiske.
Så nu har jeg læst nettet tomt samt på youtube og fik en masse ideér og har faktisk selv tænkt mig og starte et op med et par blød koraller samt rejer og sådan.
Første problem = lys. Der sidder Mr11 / Gu 4.o disse skal erstattes af Mr 16 / GU 5,3
Her efter http://www.trenden.dk/pi/MR16_LED_Spot_ ... 14_75.aspx skal der her i 6500k svarende til ca 40 watt par styk. Ved godt det er led og ikke giver så mange watt. Dertil skal der bruges nogen blå led strips.
I kan kigge på ditte
Den ene har en klovn, men dette er jeg meget imod da jeg ikke selv tror på det kan lade sig gøre i længden.
Men tror i ikke godt det ville kunne lykkedes som et lille reef uden fisk?
Bare en idé ?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8620 Kjellerup
Bare en idé ?
Senest rettet af psyfix tirs 27. apr 2010 17:11, rettet i alt 1 gang.
- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Bare en idé ?
Mit edge fungerede fint med et blåt 9 w. pl-rør som supplement til de originale spots.
Sørger du for at skifte en smule vand jævnligt, kan jeg heller ikke se noget galt i at have en lille fisk i det.
Sørger du for at skifte en smule vand jævnligt, kan jeg heller ikke se noget galt i at have en lille fisk i det.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
[center]Produktion, opsætning og pasning af saltvandsakvarier...[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- AcroFarm DK
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Jeg havde også sat et lille varmelegeme om bag i filteret for at holde temperaturen oppe, men ellers kørte det bare med div. LPS.
Mvh. Mads (-fisk)
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]
[/center]
mads@acrofarm.dk
Tlf. 22 82 44 72
[center]

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Har du et billede af hvordan det PL rør var placeret? Jeg er selv lidt lun på sådan et Edge der..AcroFarm DK skrev:Jeg havde også sat et lille varmelegeme om bag i filteret for at holde temperaturen oppe, men ellers kørte det bare med div. LPS.
Hvad med kalkalger i toppen, bliver det ikke noget ged?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- Julian
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2000 Frederiksberg
AcroFarm DK skrev:Mit edge fungerede fint med et blåt 9 w. pl-rør som supplement til de originale spots.
Hey, er selv igang med et Edge mod, det står og pynter så fint på mit skrivebord indtil jeg finder på det helt rigtige at gøre ved det...
Hvor er det du har købt det blå PL rør? For kan simpelthen ikke finde det nogen steder, og har ledt med lys og lygte!
Har også lidt en ide om at have en lille klovn gående i mit edge, tror sagtens man kan med vandskift.
Ville din kone også blive skide sur hvis du mistede alle jeres familie billeder?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?
Online Backup - kr. 29 / mdr - http://www.recuvio.dk/online-backup/ - Tør du la' vær?