Tankgennemføring??
Tankgennemføring??
Hejsan. Har lige målt mine huller i baljen. Jeg har 5 af slagsen. 2 på 50mm 1 på 40mm og 2 på 32mm. Kan ikke helt finde nogje tankgennemføringer der passer til hullerne? Nogen der kan hjælpe.?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Tankgennemføring??
Super, lige hvad jeg søgte. Ang pvc rør skal jeg så ikke også bruge dem der hedder 50ø til mit hul som er 50ø? Hvad med vinklerne, skal de ikke være tykkere når nu røret skal mases ind i vinklen?
Prøv at kigge i denne tråd der har jeg lavet en tegning over hvordan man tyder Tankgennemføringen hos koiimport.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 36#p280036
Steen
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 36#p280036
Steen
Jeg tror jeg er med nu, men kan ikke finde nogle gennemføringer der passer til mine huller. Det tætteste jeg kommer f.eks hullet på 40mm er 33,5 og så springer den til 42,5. Er det så 42,5 jeg skal bruge eller hvad?
nej det er vel 33,5 Man kan vel ikke få nogle med d3 40mm?
Gad vide hvad der var tænkt på at bruge af tankgenemføringer til de størlse huler. Ved du hvar der har sidet i før eller er akvariet nyt ??
5 huler er heller ikke helt normalt hvor sider hulerne ??
Det tætteste du kommer er nok den 33.5 du selv er inde på http://koiimport.dk/product.asp?product=5089
Steen
5 huler er heller ikke helt normalt hvor sider hulerne ??
Det tætteste du kommer er nok den 33.5 du selv er inde på http://koiimport.dk/product.asp?product=5089
Steen
Det tror jeg også. Nu er glasset 1,2mm jo. Ville det hjælpe hvis jeg nu fik dækket hullerne med en plexiplade som jeg så borede nogle nye huller i. Tror i ikke 33,5 er for lidt til et 40mm hul eller ville det lige gå?
Jeg ved ikke hvor meget pakningen kan dække. Ville du lave nye huller kan du få bordet de små huller op og de store kan du lime til med et stykke glas.
Akryl limet på glas ville jeg ikke stole på ville holde tæt.
tager du et stykke glas og bore et hul med det størlse bord du vil bruge har du en skabelon og et styr til bordet når du bore hullerne op på akvariet.
Glaset med hulet sætter du fast over det hul der er for lille så kan du snilt bore det for lille hul op.
Håber du forstår det vrøvl jeg lige fik skrevet...haha
Steen
Akryl limet på glas ville jeg ikke stole på ville holde tæt.
tager du et stykke glas og bore et hul med det størlse bord du vil bruge har du en skabelon og et styr til bordet når du bore hullerne op på akvariet.
Glaset med hulet sætter du fast over det hul der er for lille så kan du snilt bore det for lille hul op.
Håber du forstår det vrøvl jeg lige fik skrevet...haha
Steen
Det jeg forstod var følgende. blablabla bla bla blabla bla blabla. Haha, og når du skriver bord så mener du vel bor ik?
Det jeg forstod var følgende. blablabla bla bla blabla bla blabla. Haha, og når du skriver bord så mener du vel bor ik?
jo da....Viste ikke lige hvordan det skulle staves så prøvede med begge måder
De gange hvor jeg har været ude at skifte folks udendøreshaner har jeg tit været ude for at hulet skulle bores op og brugt den metode bare med en træplade.
Nomalt når du bore huller i træ har man et centerbor der vil styre boret men dette har du ikke på et diamantbor derfor skal du bruge noget til at styre boret med.
Steen

De gange hvor jeg har været ude at skifte folks udendøreshaner har jeg tit været ude for at hulet skulle bores op og brugt den metode bare med en træplade.
Nomalt når du bore huller i træ har man et centerbor der vil styre boret men dette har du ikke på et diamantbor derfor skal du bruge noget til at styre boret med.
Steen
Arhhhhh ok så. Dvs jeg lige køber et stykke glas i 12mm og øver mig på det. Når jeg så kan bore et hul på ca 6-7 sek er jeg klar til baljen. Der bruger jeg så glasset jeg har øvet mig på som skabelon. jeg er med nu.
Så mangler jeg lige info om diamantbor tak. Hvad mærke er bedst.
Prøv at søg på diamantbor her inde Carsten har flere gange linket til billige og gode bor på ebay.
Bare husk at smøre boret med vand når du bore.
Steen
Bare husk at smøre boret med vand når du bore.
Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis akvariet er brugt, så snak da med den tidligere ejer om hvilke gennemføringer han brugte.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
nu dem der der skal bruges med silikone for at tætne er der ikke nogle med de har nogle lidt andre mål eller husker jeg helt forkert?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg mener også det har noget på sig,hvis det er et hul på 50mm skal der bruges en rør gennemføring på 51mm
klik lige på en rør gennemføring fra koiimort på 50mm så står der med småt fra 40-50mm..
klik lige på en rør gennemføring fra koiimort på 50mm så står der med småt fra 40-50mm..
Nej jeg kan intet finde. sku da utroligt når man bliver lovet 2 huller a 27mm 0g 2 a 34mm. så er der 5 huller. 1 på 32 2 på 40 og 2 på 50. Man burde forlange en plade med de rigtige mål på 12mm som man kunne lime over de andre huller.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
eneste er hvis du fuger en glas oven på de andre huller og så egentlig bruger dem os så skal du tage højre for tykkelse og om omløberen kan nå hvis det er.
Ja det ved jeg. Så er der en tykkelse på 2,4mm. Burde de fleste gennemføringer ikke kunne klare det?
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
det burde nok lige kunne lade sig gøre bare husk at der lige ryger lidt plads oven i til fuge os 

Der står 0-26mm på denne. Det er sku ikke meget så.http://koiimport.dk/product.asp?product=5090
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
nej men den kan os godt på de 26 men vil sige så skal det absolut heller ikke være mere end det
Kan man ikke lime sådan en direkte på glasset? http://koiimport.dk/product.asp?product=5429
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jeg tvivler da de ikke er lavet til det har dog set nogen gøre det men ikke en løsning jeg ville foretrække på nogen måde.
Har aldrig været den store tilhænger af de der, der fuges fast så hellere med en nylon og gummi pakning.
Har aldrig været den store tilhænger af de der, der fuges fast så hellere med en nylon og gummi pakning.
Ja hvis man kunne få en gummipakning med størrelsen 50ø og så et rør der kunne gå igennem der så havde gevind, for derefter at finde to plastik møtrikker til hver side ville problemet jo være løst.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jamen det er korrekt det er i princippet samme løsning som de der tankgennemførringer. hvis du kender nogen grossister eller lign der kan købe hjem fra DP (Dansk Plast) så kan de i hvert fald lave det har selv fået lavet flere speciele ting igennem dem i plast da det ikke var noget der fandtes
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har du ikke overvejet at sende det retur??jesper kristensen skrev:Nej jeg kan intet finde. sku da utroligt når man bliver lovet 2 huller a 27mm 0g 2 a 34mm. så er der 5 huller. 1 på 32 2 på 40 og 2 på 50. Man burde forlange en plade med de rigtige mål på 12mm som man kunne lime over de andre huller.
Er det en spritstiv polak, der har lavet det??
Jeg havde nok valgt lige som Carsten at sende akvariet retur. Dette måtte jeg selv gøre da jeg fik et skvæt limet 1000L akvarie forhandleren syndes heller ikke at det var rimligt at jeg skulle leve med de fejl firmaet som havde limet akvariet havde lavet. Godt nok måtte jeg vente næsten 2 mdr. før der kom et nyt akvarie. Men det føles bare bedre at man betaler for en vare så skal vare sgu også være iorden.
Hvad er grunden til at du har besildt 4 huller vil du trække kabler i det ene ??
Steen
Hvad er grunden til at du har besildt 4 huller vil du trække kabler i det ene ??
Steen
Gav ikke mere end 2000 for det da det var brugt. Jeg kan godt leve med det ikke er perfekt. Det skyder kun 4mm og har allerede lavet bordet til det så det bliver som det er. Der stod der var 4 huller i det, men da det kom var der 5. Tænkte det nok skulle gå. Regner med at bruge hul nr 5 som er det mindste hul til fodring af skummeren. Har godt nok en pumpe på 9w, men den kan man altid smide over i ferskvandskammeret og bruge sammen med osmosen. Bliver nok nød til at lime noget pvc i bunden istedet for gennemføringer. Hvad vil i anbefale på begge sider?