Er der nogen der har eksperimenteret lidt med om det er bedre at man tilslutter overløbsrøret direkte til sin skummer i stedet for indirekte? Hvad er mest effektivt?
Overvejer om der skulle smutte noget vand fra sumpen og retur til akvariet uden at min nuværende skummer når at får bearbejdet det, for den skal nemlig selv suge forbistrømmende vand fra rummet i sumpen.
Man skulle næsten tro at det ville være bedst at få alt det beskidte vand fra overløbet direkte ind i skummeren, eller hvad?
Og hvis man har en indsugning i skummeren som ikke kan kobles direkte på overløbsrøret, hvordan får man så guidet vandet bedst muligt ind i skummeren i sumpen?
Direkte vs. indirekte overløb ind i skummer. Hvad er bedst?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Direkte vs. indirekte overløb ind i skummer. Hvad er bedst?
det gør ingen forskel,heller ikke en filter sok på nedløbet som gør detsamme,selvom den lige bliver renset er bakteriene tilbage på partiklerne inde sokken kommer op,jeg vil heller prøve at fodre dyrene i akvariet end skummeren,men det må delvis komme an på en prøve og så mange andre faktorer spiller ind for at bibeholde top vandkvalitet..
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Ole, hvad er det du mener du med filtersokken??ole. skrev:det gør ingen forskel,heller ikke en filter sok på nedløbet som gør detsamme,selvom den lige bliver renset er bakteriene tilbage på partiklerne inde sokken kommer op,jeg vil heller prøve at fodre dyrene i akvariet end skummeren,men det må delvis komme an på en prøve og så mange andre faktorer spiller ind for at bibeholde top vandkvalitet..
Men hvis nu en del af vandet glider forbi skummeren i sumpen uden at komme ind i den, så er den vil ikke maksimal effektiv i forhold til hvad den kan blive?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
hej Olsen,jeg kan ikke forklare det meget bedre.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
Andre der har erfaring med deres skummers performance?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Jeg tror det er et emne med meget blandede meninger. Men jeg kørte selv med direkte forbindelse til min skummer, da jeg personligt er overbevist om at det er det mest optimale, i og med at snavset samler sig i overfladen, og det jo er denne vi hiver forbi skummeren!
Jeg er sikker på at det giver den mest effektive afskumning af egentlig overfladevand, at tage direkte fra overfladen, og ikke fra bunden af en sump
Jeg er sikker på at det giver den mest effektive afskumning af egentlig overfladevand, at tage direkte fra overfladen, og ikke fra bunden af en sump

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]