hvis der er , hvad har i så gjort med lampen. altså i min tanker vil den jo lyse direkte ned i overløbet.
eller tager jeg fejl og at det sagten kan lades sig gøre.
håber der er nogle der har nogle svar.

Jamen det kan skam sagtens lade sig gøre!Langtoft skrev:ja det ser sku godt ud.. hvis det kan lad sig gøre med overløb i midten af akvariet , så siger jeg bare . helt sikkert.
ja jeg er igang , ved godt at jeg tager det stille og roligt denne gang ...mangler lige at få lavet bordet og lyskassen ... næsten alt teknik er indkøbt.. nu er det jo næsten sommer så jeg tager det somsagt stille og roligt...Nicki Henriksen skrev:Hvad med dig Michael er du kommet igang?!
du har fuldstændigt ret. mads. men jeg havde hellere ikke tænkt mig at det skulle være 60x60 . for det bliver sku for lille.mads-fisk skrev:Jamen det kan skam sagtens lade sig gøre!Langtoft skrev:ja det ser sku godt ud.. hvis det kan lad sig gøre med overløb i midten af akvariet , så siger jeg bare . helt sikkert.
Jeg syntes bare, du skulle gøre dig overvejelserne om, hvilke begrænsninger det giver, således du ikke bruger mange tusinde kroner på et akvarium, du ikke kan få helt som forestillet.
I forhold til risikoen for utæthed ved at undlade en overløbskasse rundt om nedfaldsrør, så ville jeg ikke være nervøs. Med nogle gode gennemføringer, bliver det ikke utæt og i modsætning til en overløbskasse, så kan du altid nemt se, om det er tæt eller ej.
okay. det er jo en hel anden snak..mads-fisk skrev:Hvis akvariet skal være synligt fra alle sider, ville jeg vælge at lave en overløbskasse i midten på 10 x 10 cm med ét nedløbsrør og så lade returpumpen pumpe op gennem et hul eller to gennem bunden i akvariedelen - selvfølgelig med en god kontraventil på