Hejsa..
Jeg har lige netop lige fået mit akvarie op at køre. Men så fik jeg et godt tilbud og skal pakke hele herlighederne ned igen imorgen. (og samtidig opgradere til et RSM 250)
Men problemet er bare at nogen af mine fisk er "væk" !! Jeg har i et stykke tid haft en hugo og en ildhalekutling. Men så købt jeg endnu en ildhalekutling og en koralvogter.. De første par dage gik det fint og alle gik glade sammen.. Så efter 3dage lagde jeg mærke til at at hugo og den nye ildhalekutling ikke var at se mere. Når jeg gav dem mad var de ikke oppe som de plejede, hvilket undre mig.. Jeg er nu ved at pakke alt sammen og fange fiskene og har taget sten op.. Jeg har forsøgt at finde de forsvundende fisk men uden held, har kigget efter i/på alle sten, men intet at spore.. Jeg har samtidig kigget i skummer/overløb/baghus på mit RSM 130 men jeg kan stadig ikke finde dem.. Nogle som har oplevet nogen ligende? Hvis fiskene var døde ville de være at finde et sted på bunden??
Men som sagt har jeg ledt overalt men intet fundet.. Hvad kan der være sket.??
Fisk væk?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Fisk væk?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Castillo
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2010
Nej har kun den nye koralvogter, som godt kan være lidt vild.. Men en hugo på 10cm kan da ikke bare forsvinde på noget som ligner 3 dage?
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ildhalekutlinger og for den sags skyld også Hugo, er mestre i både højdre og længde spring.
Ildhalekutlinger lever i naturen i par, men i akvarier som oftest alene. De har meget svært ved at acceptere andre af samme art, og slet ikke hvis det er en som sættes ned i akvariet senere.
Da Hugo lever af den algefilm som er på sten og glas, og sjældent af andet. Finder han ikke det, eller ikke i tilstrækkelige mængder, har de det med at springe ud af vandet og søge andre pytter.
Men alt det fortalte din forhandler dig vel??
Ildhalekutlinger lever i naturen i par, men i akvarier som oftest alene. De har meget svært ved at acceptere andre af samme art, og slet ikke hvis det er en som sættes ned i akvariet senere.
Da Hugo lever af den algefilm som er på sten og glas, og sjældent af andet. Finder han ikke det, eller ikke i tilstrækkelige mængder, har de det med at springe ud af vandet og søge andre pytter.
Men alt det fortalte din forhandler dig vel??
- Castillo
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2010
Jo Jo kender alt til det.. Men underligt syntes jeg det er at jeg ikke kan finde spor af dem. I et RSM er der kabinet med lys over og derved helt lukket tæt.. Så forstår det ikke
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
shh det må du ikke sige så højt, jeg risikerer bare at altædende hugo min begynder at blive kræsenCarsten skrev: Da Hugo lever af den algefilm som er på sten og glas, og sjældent af andet.
det samme gælder min anden Hugo som jeg leverede til Butikken hvor den nu går i showtanken

Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier