VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
reflektor fra rygegrej.dk
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
reflektor fra rygegrej.dk
nogen der kender og har prøvet denne reflektor: http://rygegrej.dk/cool-tube-125mm-p-873.html
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: reflektor fra rygegrej.dk
De der gutter ude hos rygeudstyr har en meget speciel form for kundepleje.
Vær opmærksom på det.
For ca samme pris kan du få nogle fra fish-street.com. De koster 110 us$ pr. stk plus fragt moms og told.
Hvorfor pokker kan jeg ikke kopiere link fra den side??
Vær opmærksom på det.
For ca samme pris kan du få nogle fra fish-street.com. De koster 110 us$ pr. stk plus fragt moms og told.
Hvorfor pokker kan jeg ikke kopiere link fra den side??
- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Græsted
Intet vand til mig lige pt.
Det er ingen skam at spørge..
Det er ingen skam at spørge..

-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5471 Søndersø
tror det var ideen med blæser indbygget til køling, i reflektoren, melau hentydet til !!!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der er da ingen blæser med. Der er kun nogle huller varmen kan komme væk igennem. Og den varme som kommer i reflektoren er ikke den farligste, det er strålevarmen fra pæren, og det ændrer en blæser ikke på.
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Reflektoren er lavet til "optimal" flytning af varmen. Meningen med hullerne er at reflektoren kan sættes til et ventilations anlæg. Med varmesikret glas under reflektoren vil varmen akkumulere inde i reflektoren og ventilatoren vil blæse/trække så den akkumelerede varme luft ud fra reflektoren og med påmonterede ventilationsrør trække/skubbe luften væk, for eksempel udenfor.
Pointen, jeg tror Melau er ude efter, er at forbinde 1 eller 2 reflektorer med ventilationsrør inde i lyskassen med udgang på hver side med en blæser i den ene ende og derved flytte varmen bort uden den forøgede fordampning man ellers får, når man blæser luft hen over vandoverfladen, men om det er lige så effektivt ved jeg ikke.
Pointen, jeg tror Melau er ude efter, er at forbinde 1 eller 2 reflektorer med ventilationsrør inde i lyskassen med udgang på hver side med en blæser i den ene ende og derved flytte varmen bort uden den forøgede fordampning man ellers får, når man blæser luft hen over vandoverfladen, men om det er lige så effektivt ved jeg ikke.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Som Carsten siger, så er den varme brænderen "udskiller" ubetydelig i størrelse i forhold til strålevarmen, derfor er det så godt som ligemeget om du får ledt varamen væk.
- Fiskeminister
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Kolding
Man ku vel godt fristet til at tro at de solgte andet end akvarie udstyr på rygegrej.dk...

Igang med større balje projekt.. 760l... Ting tager tid... !
Jeg vil nu hellere ha mig et " hand job " end jeg vil gå arbejdsløs... !
Jeg vil nu hellere ha mig et " hand job " end jeg vil gå arbejdsløs... !
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kalundborg
Jeg vil nu ikke give jer helt ret. jeg har personligt lagt hånden på et beskyttelses glas foran en 250w brænder af den viste type.
Og det uden at brænde fingrene. faktisk var det overhovedet ikke varmt.
Og det uden at brænde fingrene. faktisk var det overhovedet ikke varmt.
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5471 Søndersø
@kenneth; er det så fordi varmen "fiser" ud af det hul til luft køling ? For mig at se virker det jo ret enkelt (så jeg har nok misforstået noget). Et vidrer rør på reflektoren der føres ud af lyskassen og vupti ingen varme problemer!!! det er da for godt til at værer sandt IKK ????
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
ja, og det er det også. Der er masser af strålevarme fra pæren selv om der er udluftning i reflektorenBlæksprutten skrev:@kenneth; er det så fordi varmen "fiser" ud af det hul til luft køling ? For mig at se virker det jo ret enkelt (så jeg har nok misforstået noget). Et vidrer rør på reflektoren der føres ud af lyskassen og vupti ingen varme problemer!!! det er da for godt til at værer sandt IKK ????
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Nej, hør nu her, det er altså ganske enkelt et ventilations princip.... Det varmsikrede glas "fanger" en stor del af strålevarmen og sørger for at varmen akkumulerer inde i reflektoren og derved kan den ledes mere effektiktivt væk. Og varmen "fiser" jo ikke ud.... den ledes ud med en ventilator/blæser.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der er da ingen ventilator i den reflektor. Men blot mulighed for at sætte et rør på så man kan suge varmen væk.Bruno skrev:Nej, hør nu her, det er altså ganske enkelt et ventilations princip.... Det varmsikrede glas "fanger" en stor del af strålevarmen og sørger for at varmen akkumulerer inde i reflektoren og derved kan den ledes mere effektiktivt væk. Og varmen "fiser" jo ikke ud.... den ledes ud med en ventilator/blæser.
Og det ændrer ikke på det fakta, at de stadig er masser af varme som kommer ud i lokalet.
Mine gamle reflektorer var med beskyttelses glas og ventilations huller, og der var stadgi masser af varme under lamperne
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Carsten, kender du ikke til ganske alm varmeflytnings- og varmegenvindings systemer?Carsten skrev:Der er da ingen ventilator i den reflektor. Men blot mulighed for at sætte et rør på så man kan suge varmen væk.Bruno skrev:Nej, hør nu her, det er altså ganske enkelt et ventilations princip.... Det varmsikrede glas "fanger" en stor del af strålevarmen og sørger for at varmen akkumulerer inde i reflektoren og derved kan den ledes mere effektiktivt væk. Og varmen "fiser" jo ikke ud.... den ledes ud med en ventilator/blæser.
Og det ændrer ikke på det fakta, at de stadig er masser af varme som kommer ud i lokalet.
Mine gamle reflektorer var med beskyttelses glas og ventilations huller, og der var stadgi masser af varme under lamperne
Nej der er ingen ventilor i reflektoren, hvilket jeg heller ikke påstår.... som jeg skriver tilsluttes reflektoren til et ventilations system
Hvis man havde en genvex/Nilan system kunne det være smart tilslutte denne type reflektor til dette og udnytte den varme HQI pærene afgiver til at hjælpe med at varme huset op

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jo jeg kender ganske udemærket til varmegenvindings anlæg. Men det ændrer ikke på det fakta, at der stadig er masser af strålevarme som rammer akvariet.
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
Jeg har stået med hånden på glasset imens lampen var tændt (250W). det er ikke varmt. men for at det skal virke skal der suges blæses luft igennem reflektoren. dertil skal bruges en blæser og noget alu rør. flex eller spirorør. så jo det ændrer på fakta.Carsten skrev:Jo jeg kender ganske udemærket til varmegenvindings anlæg. Men det ændrer ikke på det fakta, at der stadig er masser af strålevarme som rammer akvariet.

Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det vil sige at du ændrer på lysets retning!! Det er den eneste måde du kan undgå varmestråling fra lyset.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
jeg skal bruge det inden i en lukket lyskasse for at undgå fordampning og at katten tager en svømmetur
men er der ikke vintilation i kassen bliver der jo mega varmt i selve kassen, så planen med disse var at der ikke, skulle være varmt i kassen. strålingen er jeg obs på, men kan ikke gøre noget ved.
men at jeg får flyttet det varme luft, der ville stå over vandet, må da også give en hel del??
tak for du sagde det med deres kundebehandling carsten. måske pga rygegrej har samme ordning som carlsberg med smagsprøver til de ansatte
aarh den var måske grov 

men at jeg får flyttet det varme luft, der ville stå over vandet, må da også give en hel del??
tak for du sagde det med deres kundebehandling carsten. måske pga rygegrej har samme ordning som carlsberg med smagsprøver til de ansatte

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Rygegrej har et forum hvor folk kan skrive. Og det er ikke kun rosende ord der står.
Det lader til at de har taget lidt for mange sug på bongen.
Det lader til at de har taget lidt for mange sug på bongen.
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
Sludder.. dvs at vinduer der ikke lukker varme ind lukker for lyset????Carsten skrev:Det vil sige at du ændrer på lysets retning!! Det er den eneste måde du kan undgå varmestråling fra lyset.
Jeg kan kun forholde mig til det fakta at jeg har stået med hånden Lige foran den nævnte reflektor. uden at brænde mine fingre. det kan jeg absolut ikke på min gisemann heller ikke 10 cm fra pga strålevarme.
Har du været i nærheden af denne reflektor eller har du på anden måde erfaring med luft kølede reflektorer?
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Strålevarmen bremses af den varmesikrede glasplade. Det betyder at en stor del af strålevarmen rammes og reflekteres af glaspladen i stedet for vandoverfladen. Luften i reflektoren varmes derved op og overskydende varme ledes bort med ventilation.Carsten skrev:Det vil sige at du ændrer på lysets retning!! Det er den eneste måde du kan undgå varmestråling fra lyset.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
http://ethnoplanet.dk/ ryger ikke så mange hoveder selv... ihvertfald at dømme udfra deres kundeservice.
Jeg har købt et par reflektorer hos dem og det gik helt glat.
/Kim
/Kim
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Nolan skrev:http://ethnoplanet.dk/ ryger ikke så mange hoveder selv... ihvertfald at dømme udfra deres kundeservice.
/Kim
tak men ville helst have dem med udsugning i..
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Carsten, selvfølgelig kan du flytte varmen med en blæser, så voldsom er strålevarmen heller ikke, kørte selv på et tidspunkt med blæser til at køle lige under reflektoren på min koralø. da den kørte kunne jeg både arbejde under lampen, uden det føltes varmt, og jeg kunne lægge min hånd fladt over på reflektoren uden at brænde mig overhovedet, den var kun håndlun, og temp steg da heller ikke i akvariet
hvis jeg forsøger at arbejde under lampen nu bliver det meget varmt, og jeg vil ikke anbefale nogen at placere sin hånd ovenpå reflektoren...
hvis jeg forsøger at arbejde under lampen nu bliver det meget varmt, og jeg vil ikke anbefale nogen at placere sin hånd ovenpå reflektoren...
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier