Jeg fik langt om længe opklaret mysteriet omkring kliklyde i mit akvarie, jeg fandt en mindre pistolreje i min galaxea koral igår aftes, men jeg mistænker at jeg har flere, fordi mens jeg sidder og kigger på den reje, så kommer der nogen kliklyde i den anden ende af akvariet også.
Men jeg har også en mistanke om at jeg måske skulle have en mantis også, fordi mens jeg sidder og kigger ind i mit akvarie og beundre den lille pistolreje så kommer der, ja jeg vil ikke engang kalde det en kliklyd, syntes mere det lød som et brag inde bagfra min stenopsætning, det lød virkelig som om at mit akvarie sprang, men nåede aldrig at se den der lavede den lyd som virkelig fik mig op af stolen.
Jeg har siddet og ledt og ledt rundt på nettet i nat og her til morgen omkring pistolrejer, og kan da også finde nogen sider hvor der står hvor store de bliver, hvad de spiser, hvor de lever ovs. ovs.
Det som jeg ikke kan finde noget om er om den kliklyd de laver altid er den samme, eller om de kan lave en lyd der er højere eller lavere, fordi jeg har nogen kliklyde som er "normale" og så nogen der er lavere og nogen som er MEGET højere (så høje at man lige kigger akvariet efter for revner og huller)
Så mine spørgsmål er, kan de lave om i kliklydens niveau ?
Og hvor mange gange kan de klikke / angribe inden for meget kort tid ?
Håber i kan hjælpe mig