BANG !!!!
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5471 Søndersø
BANG !!!!
Her til aften tænte jeg for lyset (hqien) til baljen,som jeg plejer. jeg havde lige vendt ryggen til ,og så lyder der et knald... Det var pæren der var sprunget, i bogstavliste stand.Godt og vel Halvdelen af pærens glas lå nu på akvariets bund.. ØV ØV ØV Jeg har læst om andre herinde der har været udefor ligende. Men jeg spekulerer lidt på, hvorfor dette sker ??? Pæren er,nej var, en 250w,med e fatning. den er brugt i ca 4md. (2md over dette akvarie). Når jeg tænder for den knitrer det som ved en "transformerstation" , det har jeg ladt mig fortælle at det er helt normalt. Så hvad skete der lige der ??? Er det nogen der har en ide om dette,eller skal jeg bare trække på skulderne, op med "onkel Tom" og købe en ny...
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Re: BANG !!!!
jeg har altid tøret mine pære af, efter jeg har sat dem i, så der ikke sad fedtet fingere på pæren, der gjorde den kunne springe.
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Varde
Som StarF beskriver så kan fedtet fra ens fingre godt 'tærre' en så varm pærre..
Kan selvfølgelig ikke siger om det er problemet i dette tilfælde, men altid en go vane
Hva så med glasskår og sådan. er der noget skadeligt i sådan nogle som man ikke ønsker i akvariet.. andet end man selvfølgelig skal bakse med at få det op af akvariet..
Kan selvfølgelig ikke siger om det er problemet i dette tilfælde, men altid en go vane

Hva så med glasskår og sådan. er der noget skadeligt i sådan nogle som man ikke ønsker i akvariet.. andet end man selvfølgelig skal bakse med at få det op af akvariet..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Er det både den indre og den ydre glas-kappe, der er sprunget ?
/Kim
/Kim
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
Jeg har ikke tøret pæren af (det må jeg huske at gører til en vane), men heller ikke rørt den, med de bare finger.Tar gerne et par stofhansker på, når jeg piller ved den slags pære.Synes det er næmmere end at fumle med en klud..
Jeg håber da ikke der er noget skadeligt i glasset, for jeg tvivler da på at jeg kan få alle splinter op!!
Nu skete det over mit 230l, som jeg er ved at lukke ned,(opgradering til 675l), så det er ved at være tomt for sten (men ikke fisk og koraller). Havde jo regnet med at bruge sandet som suplement til 675l, der må jo være en masse liv i det! Nu synes jeg ikke jeg vil ha det ned i 675l for det er da noget "pis", hvis der er micro glas-splinter i det, især hvis man skal rode i det. Ville det gøre lidt gavn, hvis jeg smed det i sumpen under 675l ? eller skal jeg bare hive det ud?
Nolan; Ja det er det.
Har lige været i skralle-spanden og fisket avis pakken op og taget et billed.Prøver at vedhæfte det.
Jeg håber da ikke der er noget skadeligt i glasset, for jeg tvivler da på at jeg kan få alle splinter op!!
Nu skete det over mit 230l, som jeg er ved at lukke ned,(opgradering til 675l), så det er ved at være tomt for sten (men ikke fisk og koraller). Havde jo regnet med at bruge sandet som suplement til 675l, der må jo være en masse liv i det! Nu synes jeg ikke jeg vil ha det ned i 675l for det er da noget "pis", hvis der er micro glas-splinter i det, især hvis man skal rode i det. Ville det gøre lidt gavn, hvis jeg smed det i sumpen under 675l ? eller skal jeg bare hive det ud?
Nolan; Ja det er det.
Har lige været i skralle-spanden og fisket avis pakken op og taget et billed.Prøver at vedhæfte det.
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Hvad er det for et mærke pære ?
/Morten N
/Morten N
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
bare ta nogle kopper af det gamle sand med over i det nye, så poder, det det nye sand!
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
Mærket er; Aqua Lighting fra fish-street....
Super hvis et par kopper sand,kan gører det...
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Kunne være sjovt hvis man lige kunne finde ud af om der var et bestemt mærke der lavede det trick mere ofte end andre.Blæksprutten skrev:Mærket er; Aqua Lighting fra fish-street....
/Morten N
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
Ja, det er der da noget om. Kender det jo fra alm pære. Har et par gange købt alm 40w, i tyskland da de er meget billiger end herhjemme. Men de holder nu ikke så længe... pris og kvalitet føgles jo som regel ad...
ps. tak for jeres svar.
ps. tak for jeres svar.
- dybet
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2002
ved nu ikke om jeg ville bruge det, den indre kappe er jo også sprunget, og derved frigivet uheldige ting som fx. kviksølv.
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Er der kommet vandsprøjt på??
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 16
nej, jeg vil ikke mene at der er kommet vandsprøjt på...
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Det er jo ikke første gang at en pære fra Fish-street sprænger. Så de må absolut være no go, selv om at de er billige 

- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Ja bare det var så enkelt, men kan jo se på andre tråde at selv "kvallipærer" åbenbart kan lave samme nummerchristiantt skrev:Det er jo ikke første gang at en pære fra Fish-street sprænger. Så de må absolut være no go, selv om at de er billige

Mvh. Peder
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Jeg syntes kun at jeg havde set 2 tråde, hvor det var fish-street pærer i begge - men det er sikkert bare mig der har taget fejlpeder skrev:Ja bare det var så enkelt, men kan jo se på andre tråde at selv "kvallipærer" åbenbart kan lave samme nummerchristiantt skrev:Det er jo ikke første gang at en pære fra Fish-street sprænger. Så de må absolut være no go, selv om at de er billige