Ukendt Fisk
- pelle64
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
Ukendt Fisk
Hej igen alle sammen.
Jeg har fået denne fisk af Carsten i DecOcean efter jeg havde kigget på den en tre ugers tid.
Det er en han har fået at en kunde der ikke skulle have den mere. Der er ingen der har kunne fortælle mig hvilken fisk det er, så jeg har brug for jeres hjælp.
Den er ca 5-6 cm. Den minder om en Gobi da den har en sidefinne på bugen (pedistalen), men den bruges ofte som sugekop når den sidder på ruden, men den ligner mest en blanding af en gobi og en ulk eller noget. ikke nogen flot fisk, men meget meget sjov og med stor personlighed.
Den er meget grådig og spiser alt mad den kommer i nærheden af tang, frostfodder, levende fodder, flager og algepiller.
Min Hugo jagtede den de første par dage, men nu sidder de begge to sammen i tangklipsen og venter på noritang ved fodringstid i fred og fordragelighed.
Den gemmer sig i revet om natten, og når den kommer ud om morgenen er den lysegrå med sorte striber, men efter ca. 30 sekunder i lys skifter den farve til sort og får sortgule finner. Dette tager ca. 5-10 sekunder og farveskift ses tydeligt.
Jeg har haft den i en lille måned nu og den er meget fredelig overfor andre beboere i akvariet samt meget underholdende at kigge på. Den er helt håndtam og tager gerne mad fra hånden. Når den tager tang bider den fast og spræller og rotere helt vildt så det sprøjter med vand alle steder (meget underholdene).
Vi er PT rigtig glade for vores ukendte beboer.
Hvis i har set sådan en før må i meget gerne fortelle om det.
Da vi ikke kender arten går den hjemme hos os som "Tykkebassen".
På forhånd tak
Mads Jensen
Jeg har fået denne fisk af Carsten i DecOcean efter jeg havde kigget på den en tre ugers tid.
Det er en han har fået at en kunde der ikke skulle have den mere. Der er ingen der har kunne fortælle mig hvilken fisk det er, så jeg har brug for jeres hjælp.
Den er ca 5-6 cm. Den minder om en Gobi da den har en sidefinne på bugen (pedistalen), men den bruges ofte som sugekop når den sidder på ruden, men den ligner mest en blanding af en gobi og en ulk eller noget. ikke nogen flot fisk, men meget meget sjov og med stor personlighed.
Den er meget grådig og spiser alt mad den kommer i nærheden af tang, frostfodder, levende fodder, flager og algepiller.
Min Hugo jagtede den de første par dage, men nu sidder de begge to sammen i tangklipsen og venter på noritang ved fodringstid i fred og fordragelighed.
Den gemmer sig i revet om natten, og når den kommer ud om morgenen er den lysegrå med sorte striber, men efter ca. 30 sekunder i lys skifter den farve til sort og får sortgule finner. Dette tager ca. 5-10 sekunder og farveskift ses tydeligt.
Jeg har haft den i en lille måned nu og den er meget fredelig overfor andre beboere i akvariet samt meget underholdende at kigge på. Den er helt håndtam og tager gerne mad fra hånden. Når den tager tang bider den fast og spræller og rotere helt vildt så det sprøjter med vand alle steder (meget underholdene).
Vi er PT rigtig glade for vores ukendte beboer.
Hvis i har set sådan en før må i meget gerne fortelle om det.
Da vi ikke kender arten går den hjemme hos os som "Tykkebassen".
På forhånd tak
Mads Jensen
Mads Jensen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Re: Ukendt Fisk
Det er da en sugemalle!!!....skynd dig at få den i ferskvand
Nå!...spøg til side...sjov fisk og jeg aner ikke hvad det er

Nå!...spøg til side...sjov fisk og jeg aner ikke hvad det er

Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Ukendt Fisk
Der er en anden herinde der også har en.. Skal lige se om jeg kan finde den!
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions: