Hvor får man pH probe til deltec kalkreaktor
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Hvor får man pH probe til deltec kalkreaktor
Har købt en pH probe og måler, men proben passer desværre ikke ned oven i hullet i min deltec 601 kalkreaktor.
Hvor får man fat i en pH probe der passer?
Hvor får man fat i en pH probe der passer?
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Re: Hvor får man pH probe til deltec kalkreaktor
Og kan man egentlig købe reservedele til Deltec udstyr?
Den store o-ring der går rundt om reaktoren kunne godt trænge til at blive skiftet ud
- og der hvor pH knoppen skal sidde kunne jeg jo evt. købe et skrue-låg hvis man da kan få sådan et? Og så bare måle på udgangsvandet fra reaktoren i en bøtte i sumpen?
Den store o-ring der går rundt om reaktoren kunne godt trænge til at blive skiftet ud
- og der hvor pH knoppen skal sidde kunne jeg jo evt. købe et skrue-låg hvis man da kan få sådan et? Og så bare måle på udgangsvandet fra reaktoren i en bøtte i sumpen?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Tag et kig her:Olsen skrev:Og kan man egentlig købe reservedele til Deltec udstyr?
http://www.aquapro2000.de/Hersteller-Er ... 3_825.html
Hvad er det for en probe, du har købt???
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Det er det sæt jeg viser her i min bygge tråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 3&start=30
Men proberne på billedet ligner ikke dem som jeg har. Dem jeg har er "pakket ind" i noget lysegrå plast og hvor man ligesom kan tage "hætten" af for nede ved probens elektrode. Og de er lidt mere tykke for oven og tynde for neden. Synes ikke rigtig jeg ved hvordan jeg skal få dem skruet fast så de sidder solidt og tæt?
Alternativet er vel at købe en prop og lukket hullet fuldstændigt, for sådan en prop har jeg ikke. Og så kan jeg jo lægge en probe ned i en "ekstern" pastikbeholder som afgangsvandet fra reaktoren løber ned i og på den måde styre pH derfra... Hvad er smartest?
Men proberne på billedet ligner ikke dem som jeg har. Dem jeg har er "pakket ind" i noget lysegrå plast og hvor man ligesom kan tage "hætten" af for nede ved probens elektrode. Og de er lidt mere tykke for oven og tynde for neden. Synes ikke rigtig jeg ved hvordan jeg skal få dem skruet fast så de sidder solidt og tæt?
Alternativet er vel at købe en prop og lukket hullet fuldstændigt, for sådan en prop har jeg ikke. Og så kan jeg jo lægge en probe ned i en "ekstern" pastikbeholder som afgangsvandet fra reaktoren løber ned i og på den måde styre pH derfra... Hvad er smartest?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Tag lige et billed af de prober!
Når proberne er koniske, er det så ikke blot at skubbe dem ned til de slutter til og så spænde dem fast??
En probe mener jeg normalt er 13,5mm i diameter. Det skal den ihvertfald være i en Deltec kalkreaktor.
Denne her burde passe:
http://www.aquapro2000.de/Mess-Regeltec ... :1822.html
Når proberne er koniske, er det så ikke blot at skubbe dem ned til de slutter til og så spænde dem fast??
En probe mener jeg normalt er 13,5mm i diameter. Det skal den ihvertfald være i en Deltec kalkreaktor.
Denne her burde passe:
http://www.aquapro2000.de/Mess-Regeltec ... :1822.html
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Er lige ude af huset, så her et et foto fra nettet:
http://www.gainexpress.com/images/ph-803.gif
Proberne er magen til dem på billedet, dvs. en svag grå farve og de skråner lidt som en kegleform på "hætten". Man kan tage "hætten" af og så er proben inde under og kegleformen er der stadigvæk. Og da de er 100% glatte og uden gevind eller noget i den retning, hvordan skal jeg så sætte dem fast i låget?
http://www.gainexpress.com/images/ph-803.gif
Proberne er magen til dem på billedet, dvs. en svag grå farve og de skråner lidt som en kegleform på "hætten". Man kan tage "hætten" af og så er proben inde under og kegleformen er der stadigvæk. Og da de er 100% glatte og uden gevind eller noget i den retning, hvordan skal jeg så sætte dem fast i låget?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Den gennemføring som der er i låget på kalkreaktoren spænder om proben. Det er eneste mulighed for fastgøre proben til reaktoren.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Tænkte det nok. Så er probem desværre alt for stor i diameter. Og så er jeg tilbage til det grundlæggende spørgsmål. Hvor hulen får jeg fat i en probe der er tynd nok, ala en tush, kuglepen?Carsten skrev:Den gennemføring som der er i låget på kalkreaktoren spænder om proben. Det er eneste mulighed for fastgøre proben til reaktoren.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det link jeg smed med tidligere, er en probe som passer lige ned i den forskruening som er i toppen af reaktoren.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Overså dit link, tak for hjælpen duCarsten skrev:Det link jeg smed med tidligere, er en probe som passer lige ned i den forskruening som er i toppen af reaktoren.