Turen går til Sharm El Sheik.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
FrederikT
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions: 0
16
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Skanderborg

Turen går til Sharm El Sheik.

Indlæg af FrederikT »

Nu står jeg og skal til Sharm El Sheik ved naama bay på mandag og så ville jeg lige høre om der er nogen der kan anbefale nogen rev,strande eller kultur i området der er en tur hver. Regner da også lige med og bruge en dag på og se pyramiderne.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Turen går til Sharm El Sheik.

Indlæg af Helena »

Drop pyramiderne, og hop i vandet :GO
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 379
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

El Fanar beach - offentlig betalingsstrand. Super rev..
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
19
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Indlæg af moby »

Skal selv til Sharm el Sheikh på mandag. Det er mit 3. besøg til egypten Du skal regne med at hvis du tager til Cairo for at se pyramiderne og sfinxen er der 500 km kørsel så tag en tur/retur bustur om natten hvis det skal blive aktuelt og tag det egyptiske nationalmuseum med. Husk at tage masser af små egyptiske pund med for ligeså snart at der er nogen lokale der har gjort dig en tjeneste skal du give dem Bakshish AKA Drikkepenge. Ved pyramiderne vil du med sikkerhed blive hustlet af de lokale æsel/kamelryttere, der vil spørger hvor du kommer fra og vil tilbyde at tage et gratis billede af dig med du sidder på dyret men ender med at så snart du har sat dig op får du en lille ridetur selvom du siger nej men de lokale hustlere hører ikke efter dermed SKAL du betale for den lille ridetur men til gengæld var billedet gratis! :T SÅ er du advaret! :wink: Disse ture kan arrangeres med dit hotel.
Som Nielsk siger er El Fanar beach en af de rigtige gode steder
God tur! Måske ses vi dernede :smart:
Brugeravatar
hougaard76
Palet kirurg
Palet kirurg
17
Postnummer: 3490 Kvistgård
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af hougaard76 »

Hvis du godt kan lide at dykke kan jeg i sær anbefale at dykke ved vraget thiselgorm

http://www.kroghsuvfoto.dk/Thiselgorm%20rundtur.html
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
21
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Hvem skal du rejse med og hvad hedder hotellet?

Vi var selv ved Naama Bay for et par år siden og revet lige udenfor hotellet var fantastisk. Vi droppede turen til miderne, da vi var afsted med 2 små børn og den bustur kunne vi godt undvære :devilish:

Men ellers et rigtig dejligt land, som vi absolut vil besøge igen.. Hvis der er nogle gadesælgere der vil have jer til at skrive i deres gæstebog for at bringe dem held og lykke, så er det blot et lille trik for at få jer ind i butikken og de er i virkeligheden fuldstændig ligeglade med deres gæstebog :biggrin: :beer:
THC
Dværg kejser
Dværg kejser
15
Postnummer: 2800 Kongens Lyngby

Indlæg af THC »

Nu har jeg lige været hele januar i Egypten på bl.a. dykkerferie :)
Kan helt klart også anbefale thistlegorm, virkeligt flot vrag. Der er generelt bare mange gode dyk og snorkel steder i hele Ras Mohammed National Park. Et sted jeg kan anbefale er Sharks Reef, der er også mulighed for at se nogle store rovfisk som hajer og barracudaer hvis man er heldig :). Hvis i skal dykke meget kan jeg også anbefale en by ca. 80 km nord for Sharm, der hedder Dahab. For det første er det ca. halv pris at bo og dykke, men der er også nogle helt unikke snorkel og dykke steder. Specielt et dive site ved navn Blue Hole er en tur værd. Her kan man både snorkle og dykke og begge ting er fantastiske.
I sharm tror jeg de fleste strande er ret gode. Har kun snorklet der og det var i Sharks Bay og Nama Bay. Begge steder mindede meget om hinanden og var rigtigt flot.
Pyramiderne er ikke et must efter min mening, de er flotte og alt det der, men bare meget meget turistede, hvilket ødelægger oplevelsen lidt (for mig i hvert fald). Og så er det som nævnt af moby en kedelig bustur derop fra sharm. Og for guds skyld skriv ikke i deres gæstebog og betal aldrig mere end halv pris af hvad sælgerne starter på :)
Brugeravatar
FrederikT
Palet kirurg
Palet kirurg
16
Postnummer: 8660 Skanderborg
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af FrederikT »

Vi rejser med atlantis rejser og vi skal bo på hotel jaz belvedere. det er min 3. gang til Egypten men den første gang i Sharm eller har jeg være i hurghada. Vi tager op og ser pyramiderne da kæresten ikke har set dem før og da det er ca. 10år siden jeg har set dem sidst. Vi køre om natten så er der ikke så meget tid der er tabt.
Tak for alle forslagene. :GO
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
18
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Indlæg af Benjaminkn »

tiran island :)
T1000
Naso kirurg
Naso kirurg
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 5500 middelfart

Indlæg af T1000 »

neu tiran er rigtigt godt rev
400l akvarie med optisk front ,sump 120l, ialt 520 .bubble king 200 mini , ATI powermodul 6x54watt +2x39 wattt5,Ghl profilux plus 2,3 tunze 6055 ghl styret

Sps fragtmenter søges
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 2
16
Postnummer: 4293 Dianalund

Indlæg af Schwensen »

Så tager jeg lige fat i et par måneder gammel tråd ;) Kæresten og jeg kigger på rejser til Sharm El Sheik, men ville lige høre jer, om der er et hotel, som I kan anbefale os? Vil helst undgå alt for mange børn og turister ;) Det behøver ikke være et overdådigt hotel, et værelse med toilet og aircondition er det eneste jeg kræver! Der udover søger vi(mig!!!) flotte koralreve? Så et hotel tæt på et flot rev ville være fantastisk :D Desværre har min kæreste ikke dykkercertifikat, så jeg må nøjes med snorklingen.
Brugeravatar
DennisBS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
16
Postnummer: 3250 Gilleleje

Indlæg af DennisBS »

Her er lidt fra min tur i Sharm... med lidt billeder oppe over, og under vandet..

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=5&t=30941
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

Fantastiske billeder Dennis ;D Det er lige præcis sådan noget jeg søger!!!!
Brugeravatar
DennisBS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
16

Indlæg af DennisBS »

tak... Det er også imponerende, og masser af liv! :)
Brugeravatar
dybet
Palet kirurg
Palet kirurg
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af dybet »

Schwensen skrev:Fantastiske billeder Dennis ;D Det er lige præcis sådan noget jeg søger!!!!
hej, kender det, damen kan kun lige svømme...kender ikke nogen der kan ta med på dykkerferie med certifikat.

jeg har været ved Ras Mohammed, El Fanar (snorkling m de andre).

du kan evt. tage på dyk 1-2 dage selv med en dykker-gruppe ;)

om datoen er rigtigt så vil jeg da tilbyde mig som dive-buddy.

go tur :wink:
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

Nu er valget blevet taget med hensyn til stedet ;) Afrejse bliver d. 20. juni! Vi bestiller fra atlantisrejser.dk, og derinde har de sådan nogle ekstra tilbud. Et af tilbuddene er en bådtur ud til et rev og snorkle. Prisen er lige ca 350 kr pr person, og så tænkte jeg om der var nogen herinde fra, der måske havde været ude på sådan en tur? Vil bare høre om det er det værd? Eller om man lige så godt kan snorkle ved stranden/revet der ligger ude for hotellet?
Saltvand
Palet kirurg
Palet kirurg
21
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: søborg
Kontakt:

Indlæg af Saltvand »

Er lige kommet hjem igår fra min 9. tur til Egypten. Dog første gang med børn, og kun 1 dyk, de andre gange har det været på dykkerferie.
Kan anbefale naturparken Nabq (tror det staves sådan) Der er desværre kun få dykkercenter der tager dertil, men hvis du finder et, så tag en tur der ud. Jeg var der for 6 år siden og så manta'er der, masser af hajer også bare de flotteste rev og anderledes strukturer i revet. De ligger lige ved siden af lufthavnen, så det er lige om hjørnet, men ganske ukendt. Prøv at kontakte oceancollage på Hilton waterfalls, her er der en gut der hedder Ahmed, kaldet Allandin, ham har jeg været derude med et par gange. Eller diveafrica.com kører vist også derud.

Hvis I gider tage en tur til Dahab, så syntes jeg også at dette er et besæg værd:-)

Rigtig god tur.
Med venlig hilsen

Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af trine... »

Schwensen skrev:Nu er valget blevet taget med hensyn til stedet ;) Afrejse bliver d. 20. juni! Vi bestiller fra atlantisrejser.dk, og derinde har de sådan nogle ekstra tilbud. Et af tilbuddene er en bådtur ud til et rev og snorkle. Prisen er lige ca 350 kr pr person, og så tænkte jeg om der var nogen herinde fra, der måske havde været ude på sådan en tur? Vil bare høre om det er det værd? Eller om man lige så godt kan snorkle ved stranden/revet der ligger ude for hotellet?
Hey Schwensen... det kan bedre betale sig at købe diverse bådture osv dernede fra de lokale "firmaer"... vi fik en 8 timers bådtur med mad, drikke og snorkling/dykning ved 3 forskellige rev i ras mohammed... det gav vi henholdsvis 120 og 180 kr for, grunden til de forskellige priser var at min kæreste kun skulle snorkle så det kostede kun 120 kr hvorimod det kun kostede 60 kr mere at få 3 introdyk med instruktør :K men som Thomas også skriver så er dahab et besøg værd... dog ville jeg droppe Cairoturen, ved godt at pyramiderne trækker, men VI syns bestemt ikke det var de 12 timer i bus(hver vej) værd, heller ikke set i bakspejlet :BA ... men ellers er der mange gode snorkel/dykkersteder direkte fra strandende, der er nogle vildt fede drop offs bare lige ude fra pontonbroerne, rødehavet er bare for NICE....øv nu sidder jeg allerede selv og tænker på at tage afsted igen :grouphug:
Schwensen
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Schwensen »

trine... skrev:
Schwensen skrev:Nu er valget blevet taget med hensyn til stedet ;) Afrejse bliver d. 20. juni! Vi bestiller fra atlantisrejser.dk, og derinde har de sådan nogle ekstra tilbud. Et af tilbuddene er en bådtur ud til et rev og snorkle. Prisen er lige ca 350 kr pr person, og så tænkte jeg om der var nogen herinde fra, der måske havde været ude på sådan en tur? Vil bare høre om det er det værd? Eller om man lige så godt kan snorkle ved stranden/revet der ligger ude for hotellet?
Hey Schwensen... det kan bedre betale sig at købe diverse bådture osv dernede fra de lokale "firmaer"... vi fik en 8 timers bådtur med mad, drikke og snorkling/dykning ved 3 forskellige rev i ras mohammed... det gav vi henholdsvis 120 og 180 kr for, grunden til de forskellige priser var at min kæreste kun skulle snorkle så det kostede kun 120 kr hvorimod det kun kostede 60 kr mere at få 3 introdyk med instruktør :K men som Thomas også skriver så er dahab et besøg værd... dog ville jeg droppe Cairoturen, ved godt at pyramiderne trækker, men VI syns bestemt ikke det var de 12 timer i bus(hver vej) værd, heller ikke set i bakspejlet :BA ... men ellers er der mange gode snorkel/dykkersteder direkte fra strandende, der er nogle vildt fede drop offs bare lige ude fra pontonbroerne, rødehavet er bare for NICE....øv nu sidder jeg allerede selv og tænker på at tage afsted igen :grouphug:
Fedt Trine :) Det var lige sådan et svar, jeg ventede på. Tak for det :beer: Med hensyn til pyramiderne, så kan man da næsten ikke tage til Egypten uden at se dem? Jeg har aldrig været i Egypten før, og vil egentlig gerne se pyramiderne, men jeg må tage til mig, at I alle skriver, det ikke er værd at køre til Cairo. Ellers må vi tage en tur en anden gang, hvor vi besøger Egyptens fastland istedet for :)
Brugeravatar
DennisBS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
16

Indlæg af DennisBS »

Er enig med 'Trine' i at der er massere er fede steder bare ved strandene, de fleste af de billeder jeg linkede til er taget ved hotellet vi boede på... Men der er et par billeder der er fra Ras Mouhammed vi var på en bådtur.. Og så var vi en tur ude i det de kalder Blue Hole.. Det var der jeg så alle de anthias der er billeder af. :) I vores tilfælde valgte vi også pyramiderne fra, netop pga. køreturen, og det at vi kun var der 1 uge...
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"