Samling af osmoseanlæg

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Samling af osmoseanlæg

Indlæg af Gzus.dk »

Hej

Jeg har købt et osmose-anlæg fra Waterpilot, og vil nu gerne lige koble et kul-filter på også.

jeg kan se at der i samlingerne er brugt noget silicone-masse, for at få det tæt.

Ved i hvilken type dette er ? Kan man bare bruge alm. silicone, eller skal det være akvarie-silicone for at undgå udtræk af forkerte stoffer m.m. ?

/Morten N
spdiving
Reactions:

Re: Samling af osmoseanlæg

Indlæg af spdiving »

Det lyder sgu mystisk...Nomalt er der brugt Oringe til at gøre beholderne tætte. Slangerne er skruget i beholderne med feks. en overgang genvin til slange gevindet er som regl pakket med Unipak. Paktæpe.

Så jeg fatter ikke helt hvor der skulle være tætnet med sillicone på dit nye anlæg. Har du et billede af det ?

Steen
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

I filtrene er der i hver ende en http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... cts_id=769

Gevindet på denne, ser ud til at være tætnet med silikone, i stedet for paktape. Ved ikke om det er normal praksis ?

/Morten N
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Brug paktæpe...HUSK at du pakker gevindet samme vej rundt som du drejer den på. Ellers løber paktapen bare af igen når du skruger den på.

Jeg ville ikke stole på silicone paktape er du sikker på bliver ved med at være tæt.

Steen
zengle
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 5900 Rudkøbing

Indlæg af zengle »

ja og som vvs´er :) så er "paktape" en nødløsning så derfor brug rigtig pakgarn det holder :) men skal du bruge "paktape" så er der en regel der hedder 9-12 omgange ca. og glem alt om at løsne den en lille smule så bliver det nemt utæt.
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

Gælder de 9-12 omgange også når der er tale om så lille et gevind (1/4 inch) ?

/Morten N
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

zengle skrev:ja og som vvs´er :) så er "paktape" en nødløsning så derfor brug rigtig pakgarn det holder :) men skal du bruge "paktape" så er der en regel der hedder 9-12 omgange ca. og glem alt om at løsne den en lille smule så bliver det nemt utæt.
Nu er det her "plastic mod plastic", så pakgarn er nok ikke lige den bedste løsning.
Pak-tapen virker fint...

/Kim
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

Gzus.dk skrev:Gælder de 9-12 omgange også når der er tale om så lille et gevind (1/4 inch) ?

/Morten N
Nej du får det aldrig skruet sammen så.
Tag en kniv og skrab lidt på gevindet så det bliver lidt ruflet ( så løber det ikke med rundt). 3 omgange teflon stramt på. så er det tæt. sådan gør vi på jobbet og det holder tæt ved 50-70 bar så mon ikke også det gør her.. :y
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
zengle
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 5900 Rudkøbing

Indlæg af zengle »

ja depak teflon tape er jo noget helt andet det er 1-3 omgange mener jeg. mit er nu pakket med pakgarn og virker også fint..
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Du skal lige huske på at pakgarn det kan flægge PVC hvis det pakkes for hårdt...Men det lære du jo under din udanlse som tager 4 år...haha

Paktape er det helt rigtige at bruge til PVC andet bruges ikke at profesonele heller ikke af rigtige blikkenslagere.
Har dog set kolegaer bruge pakgarn hvor de måtte skifte fitings ud pga. lortet det flækede det samme gælder også til trykluft der bruges også tit paktape.

Steen
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"