Grundet at Karl-Henrik har valgt at fokusere på egenproduktion af artikler til kæledyr, så har Pet Grossisten A/S hermed besluttet at stoppe sin distribution af artikler til dyrehandlere. Vi har et stort og spændende sortiment inden for Akvaristik og havedam. Dertil flere artikler til hund og kat.
I er meget velkommen til at kontakte Karl-Henrik på kha@petgrossisten.dk såfremt I har interesse i vores sortiment. Der vil i løbet af kort tid blive adgang til at handle i vores webshop. Dertil er man velkommen til at besøge vores lager. Der kommer mere information i løbet af i dag og i de nærmeste dage.
The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment – it’s the effort that you put in.
Syntes det virker lidt forkert, hvis der er en masse der har bestilt vare på nettet de sidste par uger og de så åbner i weekenden, hvor de sælger varene til dem der dukker op istedet for?
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Carsten skrev:Mon ikke de varer som er bestilt allerede er afsendt??
det tvivler jeg lidt på, for efter hvad jeg har kunnet læse mig til sender de kun til adresser nævnt i de gule sider
men det kan der læses mere om inde på Akvariefisk.dk
iøvrigt er det gammelt nyt det har været nævnt på de sider længe
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
mipe skrev:Syntes det virker lidt forkert, hvis der er en masse der har bestilt vare på nettet de sidste par uger og de så åbner i weekenden, hvor de sælger varene til dem der dukker op istedet for?
Så dumme kan de da heller ikke være, tror umiddelbart heller ikke det er et problem, de har vel mere end een ting af hver!
Jeg har bestilt noget og har da også fået en ordrebekræftigelse. Så regner med at det bliver sendt. Men de skriver også at jeg først skal overføre pengene når jeg får en mail om at det er pakket. Sådan har jeg i hvert fald forstået det og har skrevet en mail til dem for 2 dage siden for at være sikker, men har ikke fået noget svar.
De skriver sådan her:
Vigtigt! Du skal ikke overfører pengene før vi bekræfter at din ordre er pakket. Vi sender pakkerne om mandagen når indbetalingen er registreret.
Men de kan være helt sikker på at jeg hænger i røret i næste uge, hvis jeg ikke hører noget. De skriver nemlig også at de kun sender om mandagen. Men har jeg bestilt noget i tirsdags så har jeg dælme forhåndskøb i modsætning til dem der først dukker op her i weekenden.
Jeg regner med at få mine varer, ellers så er det godt at jeg ikke har overført nogen penge til dem endnu.
Vi har lige haft dem i røret. Og de siger at tingene bliver pakket i løbet af weekenden. Så tror desværre godt man kan være ude for at de ting man har bestilt bliver solgt. Lidt ærgeligt. Men ja, de håber vi ikke sker.
THC skrev:Vi har lige haft dem i røret. Og de siger at tingene bliver pakket i løbet af weekenden. Så tror desværre godt man kan være ude for at de ting man har bestilt bliver solgt. Lidt ærgeligt. Men ja, de håber vi ikke sker.
Hvis det er tilfældet, så bliver jeg f..... sur. Jeg har bestilt mens de havde på lager, så skal jeg ikke have af vide at der er udsolgt efter weekenden. Så har de bare at pakke det der er bestil af folk inden, og så må de sælge resten til de kunder der dukker op til udsalget.
Men nu er det sådan at jeg har en ordrebekræftelse, og den er bindende. Ellers skal jeg have af vide med det samme at varen er udsolgt. Efter som jeg har fået en bekræftelse så kan varen ikke være udsolgt.
Hvis du har fået en ordre bekræftelse skulle der ikke være noget problem. Det nok nærmere os andre som kun har fået en bekræftning om at de har modtaget bestillingen der må vente spændt til i morgen.
Der står med store bogstaver øverst i mailen, ORDREBEKRÆFTELSE (#3566).
Så jo det er hvad det er.
Men har lige snakket med dem dernede, og han satsede da på jeg fik mine vare. Men de havde jo ikke lige fået opdateret deres hjemmeside så det var ikke sikkert de havde det hele. Så der var nogen der havde bestilt ting som de ikke havde, med andre ord de måske sælger i løbet af weekenden.
Min mening er dog at når man laver et ophørsudsalg. Det første man gør er at finde ud af hvad man har på lager og sætter så det til salg. Man gør det ikke omvendt, først at sætte alt til salg for så at finde ud af hvad man har.
Personen jeg snakkede med i tlf. sagde det skal jo være så let for begge parter så muligt. JA DET SKAL, men nu har i valgt at gøre det meget besværligt for jer selv. Da der nu er en masse kunder der ikke får de vare de har bestilt.
Eftersom man sagtens kan tage i mod bestillingerne og udsende ordrebekræftelser så har man også en forpligtigelse til at kunden får sin vare ophør eller ej. Man kan ikke vente 5-6 dage med at informere om at varen er udsolgt.
Det er jo kun en bekræftelse på at de har modtaget ens ordre, ikke en bekræftelse på om de har varene på lager, på sådan en side er der jo altid forbehold for udsolgte vare.
Min ordre hedder (#3523), men jeg tvivler stærkt på at vi får vores ting.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
mipe skrev:Det er jo kun en bekræftelse på at de har modtaget ens ordre, ikke en bekræftelse på om de har varene på lager, på sådan en side er der jo altid forbehold for udsolgte vare.
Min ordre hedder (#3523), men jeg tvivler stærkt på at vi får vores ting.
Ja hvis det står på ordrebekræftelsen, hvilket det ikke gør
Det eneste der står på deres hjemmeside er dette: NB! Der er produkter på lageret der ikke findes i webshoppen
Bilen var godt fyldt med salt og reaktor medie.
Desværre har de ikke mere at Red Sea saltet i 40 kilos sække, men stadig en palle med 25 kilos spande.
De har også en hel del andre ting på lageret, som ikke er at finde på hjemmesiden, som skal ud.
Der er både Tropic marin salt og Salifert tilsætnings stoffer og testsæt.
Jeg kender flere forhandler som aldrig har været tilfreds med det firma, når man havde lavet en ordre på en masse vare så fik man ca. 40-50% af de vare mand havde bestilt. Så tvivler på at de har alt hvad de viser på deres hjemmeside...
ja de har en masse ting på lageret som ikke er på nettet. Men man kan ikke bare fylde webshoppen med billige vare som man ikke aner om man har på lager! Det indgår vist under det der hedder falsk markedsføring, hvilket er en meget alvorlig sag.
Jeg havde kunne forstå det hvis der var en der havde ringet/skrevet til mig samme dag som jeg havde bestilt og fortalt at de havde udsolgt.
Men nu virker det som om man hellere vil forsøge at sælge det her i weekenden. Men vare jeg har bestilt i onsdags burde være taget fra og pakket her til weekenden, og hvis tilfældet var at de ikke havde det burde jeg været informeret om det noget før.
martinknorr skrev:ja de har en masse ting på lageret som ikke er på nettet. Men man kan ikke bare fylde webshoppen med billige vare som man ikke aner om man har på lager! Det indgår vist under det der hedder falsk markedsføring, hvilket er en meget alvorlig sag.
Fald nu lige ned. Der er ingen som tvinger dig til at handle der.
Det er ikke falsk markedføring, når en vare bliver udsolgt.
Jeg er faktisk helt rolig Carsten og nej det er der ikke nogen der har tvunget mig til.
Men jo det er falsk markedsføring hvis du sætter noget til salg du egentlig ikke har. Det kender Netto vist en del til.
Men bliver en smule sur over når man snakker med dem i butikken og får af vide at de ikke ved om de har det på lager. Er det umiddelbart ikke det første man tjecker inden man proklamere at der er ophørsudsalg.
Men du kan jo også være ligeglad Carsten, du har jo fået det meste af det du skulle have, netop fordi du kom i butikken. Men hvis det forholder sig som han fik det til at lyde til i tlf. så kan du reelt have hentet noget som andre har bestilt i tirsdags. Det kan du da ikke mene er fair?
Nu er det ikke sådan det forholder sig, men er et tænkt eksempel.
Jeg finder 2 steder jeg kan købe en ting på udsalg, jeg vælger selvfølgelig det sted der er billigst eller jeg synes jeg vil handle. Jeg bestiller og der går en uge før jeg får af vide at de desværre ikke har flere på lager og kan ikke få min vare. Jeg henvender mig til det andet sted der havde tingen på udsalg og her er der ikke længere udsalg og jeg skal betale fuld pris. Så har det første sted faktisk kostet mig penge. Så butikken har en faktisk en forpligtigelse til at informere så hurtigt så muligt om den manglende vare.
Det er også derfor jeg skriver at jeg ikke havde noget problem hvis de informere mig om at varen er udsolgt den samme dag som jeg bestiller. Men nu fik han det selv til at lyde som om at de hellere vil sælge tingene direkte i butikken, jamen så skal man ikke sætte dem til salg på nettet før man har holdt udsalget i butikken. Så kommer man pludselig bag i køen fordi man bestiller over nettet
Det er ikke noget ondt ment om dig Carsten, og håber ikke du opfatter det sådan,men synes bare det er en mærkelig måde at holde udsalg på.
Jeg forstår godt at de ikke kan have styr på om der er en enkelt ting tilbage af en given ting. Men sådan er det når du vil handle hos en grossist.
Det er et lager på størrelse med en Føtex eller noget i samme stil. Og ikke en almindelig lille butik.
De har vel lagerføring ligesom alle andre steder?
Derfor burde det vel være muligt at få besked før man har holdt udsalget i butikken. Han har alligevel haft 3 dage til at finde ud af det.
Men nu håber jeg på det bedste og krydser fingre for at jeg får mine vare. Selvom jeg tog sorgerne på forskud.
men de har vel et lagersystem med vare, lokationer og beholdning, burde ikke tage meget mere end 5 min maks at checke.... og når nu manden har snakket med dem i telefonen burde de nok checke det der..... ellers vil jeg også give martin ret i at de lover for meget ved at sætte vare til salg i deres webshop som de ikke ved om de har... men når det så er sagt kan vi vel ikke vide med sikkerhed om de decideret prioritere salget her i weekenden?
Ja sku da også mene at det var muligt at tjekke tingene. Da jeg arbejde i bilka (som vidst er noget større foretagende) så kunne vi jo godt tjekke tingene hvis vi ville, og det ville ikke tage lang tid.