der er ingen grund til at køre med både sun og pro color! hold dig evt til pro color.. Personligt gik jeg dog væk fra den, og benytter en fiji purple istedet.. med 2 hvide og en purple og resten blå er mit lys faktisk ikke specielt blåt, minder lidt om en reeflux pære, hvis du har set sådan en. Jeg vil starte med det jeg skrev, og så bestille en ekstra hvid, og en pro color, så kan du evt justere det lidt. Dine samsætning tror jeg ikke vil blive pæn, og din bekymring for dine acropora, er ubegrundet! Mine acropora står på bunden og vokser fint!This is where T5 lighting really shines. The blue lamps cause nice fluorescence but also produce a good amount of PAR. It is important not to confuse blue and actinic lamps. Blue is around 450/460nm in the color spectrum while actinic is around 420nm and is more Violet in color.
The Blue lamps are by brand ATI Blue Plus, Giesemann Actinic Plus, Aqua Science 22000K Blue, Narva Blue, Sylvania blue, Current Slimpaq 460 Actinic, Helios Super Blue and AquaZ Blue Pro.
Når du så skriver en ekstra hvid? er det så en aquablue speciel du kalder for hvid?StarF skrev:Der er masser af par i blue+ lamperne til at korallerne kan vokse.. trust me!
http://sites.google.com/site/tfivetesting/
der er ingen grund til at køre med både sun og pro color! hold dig evt til pro color.. Personligt gik jeg dog væk fra den, og benytter en fiji purple istedet.. med 2 hvide og en purple og resten blå er mit lys faktisk ikke specielt blåt, minder lidt om en reeflux pære, hvis du har set sådan en. Jeg vil starte med det jeg skrev, og så bestille en ekstra hvid, og en pro color, så kan du evt justere det lidt. Dine samsætning tror jeg ikke vil blive pæn, og din bekymring for dine acropora, er ubegrundet! Mine acropora står på bunden og vokser fint!This is where T5 lighting really shines. The blue lamps cause nice fluorescence but also produce a good amount of PAR. It is important not to confuse blue and actinic lamps. Blue is around 450/460nm in the color spectrum while actinic is around 420nm and is more Violet in color.
The Blue lamps are by brand ATI Blue Plus, Giesemann Actinic Plus, Aqua Science 22000K Blue, Narva Blue, Sylvania blue, Current Slimpaq 460 Actinic, Helios Super Blue and AquaZ Blue Pro.
Kommer desværre ikke forbi østerbro lige foreløbig, ellers tusinde tak for tilbuddet!!!! Tror jeg vælger din sidste "model". Som sagt, kan jeg godt lide når lyset er hvidt med et blåligt skær. Ellers kan jeg jo købe en ekstra blue speciel og bytte blue+ ud med denneMusiker skrev:Du er velkommen til at komme forbi østerbro. Jeg kører pt med 6 ATI rør (som godt nok snart skal skiftes) - Og vi kan også skifte lidt rundt så du kan se variationerne..
Der er også billeder i min tråd.
Jeg har prøvet følgende kombinationer:
3xBlue special
2x Blue+ og
1 Procolor..
4xblue special
2x blue+
4 blue special
1 blue+
1 procolor
Det sidste stykke tid har jeg kørt med den sidste model.. Men den er stadig lidt for kold for mig.. Så jeg er i tvivl om hvilke rør jeg skal vælge til næste gang og om jeg skal prøve andre end ATI's...
Under alle 3 kombinationer har jeg haft fint vækst..
Jeg bryder mig ikke meget om Blue+ lyset.. Det er for blåt for mig..
MVh
Henrik