hvilken bruger i?
gerne :mærke- L/T- -watt - ca pris og hvor hvor stort akvarier i bruger den til.
Håber i gider at bruge to min på det... er sikker på det også hjælper andre.

Bortset fra at min Tunze kun bruger 25W for at løfte 1,5m, de 42w er opgivet for maks løftehøjde.fiero skrev:hmmm, lige en sammenligning af tunze/laguna
tunze : 3000L / 42W= 71,42 L/w
laguna 4500 : 4750L / 55W = 86,36 L/w
ja, tunze bruger mindre strøm, men leverer også mindre vand. på årsbasis er forskellen på strømforbruget 113,88kw á ca 1,50kr. ca 170kr.
fiero skrev:
ja, tunze bruger mindre strøm, men leverer også mindre vand. på årsbasis er forskellen på strømforbruget 113,88kw á ca 1,50kr. ca 170kr.
det samme gælder vist med Lagunaen det er en max forbrug på 55watt. hvis det skal arbejde 100%DennisJ skrev:Bortset fra at min Tunze kun bruger 25W for at løfte 1,5m, de 42w er opgivet for maks løftehøjde.fiero skrev:hmmm, lige en sammenligning af tunze/laguna
Spørgsmålet er om der er behov for den ekstra mængde vand igennem sumpen som lagunaen leverer? Jeg mener ikke det er nødvendigt at hælde 10-12 gange akvarie volumen igennem sump. Det er jo 2-3x mere vand en de fleste skummere til den størrelse akvarier kører igennem alligevel.
Jeg ville spare strømmen og bruge den på cirkulation i akvariet, istedet for i sumpen.
Renè Svenson skrev:det samme gælder vist med Lagunaen det er en max forbrug på 55watt. hvis det skal arbejde 100%DennisJ skrev:Bortset fra at min Tunze kun bruger 25W for at løfte 1,5m, de 42w er opgivet for maks løftehøjde.fiero skrev:hmmm, lige en sammenligning af tunze/laguna
Spørgsmålet er om der er behov for den ekstra mængde vand igennem sumpen som lagunaen leverer? Jeg mener ikke det er nødvendigt at hælde 10-12 gange akvarie volumen igennem sump. Det er jo 2-3x mere vand en de fleste skummere til den størrelse akvarier kører igennem alligevel.
Jeg ville spare strømmen og bruge den på cirkulation i akvariet, istedet for i sumpen.
ang skummer som jeg har planlagt at købe skal bruge 2000 l/t
Men de ekstra liter vand der ryger i sumpen er en god ting hvis jeg får den fyldt op med LS.. er jeg galt på den? er jo lidt grøn inden for saltvand.
'JA det tror jegRenè Svenson skrev:Hvam:
jeg ved jo Laguna laver en 3500 model det kan være det var bedre.
det ved jeg ,men hvis det er skidt at der kommer for meget vand uden om skummer.fiero skrev:tja, 3500 er så bare opgivet til at bruge samme mænge strøm som 4500
Man kan jo også bare sætten en kugle hane på 4500 så vil den kunne tilpasseRenè Svenson skrev:det ved jeg ,men hvis det er skidt at der kommer for meget vand uden om skummer.fiero skrev:tja, 3500 er så bare opgivet til at bruge samme mænge strøm som 4500
Det var ikke meget, det kan være rørføringen der spiller inde hvad bruger du?Blæksprutten skrev:Hvam: kiggede lige i den tråd fra sinaturen og der skrev du ; Jeg har lige testet min retur pumpe der er newjet 3000 jeg håbede den ville kunne løfte 1700-2000 lt men efter nok 15 forsøg kan det kun lade sig gører at få et flov på 1200 lt der er lige lidt nok så jeg skal nok finde en anden. Tilgengæld bruger den kun 30w og er meget lydløs!
Har jeg overset noget ???