nitrat på 0,2 et problem?? plus et par spørgsmål

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

nitrat på 0,2 et problem?? plus et par spørgsmål

Indlæg af Jerslev »

1: Er den målte mængde et problem?
2: Kan nogle ekstra kg. LS i sumpen afhjælpe problemet?

hvis investering i Deltec Nitratfilter 509 har jeg følgende spørgsmål:
1: Filteret er for stort til mit akvarium (250 plus sump), hvilket kan give problemer, når nitraten er væk, men kan det lade sig gøre eventuelt kun at fylde ca halvt op med svovl og så fylde groft koralsand i for resten for at undgå for lav Ph i udgangsvandet? derved skulle jeg vel også kunne undgå en beholder til afløbsvandet, som der står i vejledningen??
2: Skal montere filteret med powerhead - hvor stor en kapacitet vil I foreslå - har en Eheim compact, indstillelig fra 100 til 1000 liter liggende

Ved godt at vandskifte og reduceret foder kan løse det akutte problem, men bufferen med filteret vilde være rar at have

På forhånd tak

Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Re: nitrat på 0,2 et problem?? plus et par spørgsmål

Indlæg af TroJanRds »

1: er da en fin værdi dog siger man da det helst skal være i 0 men jeg har holdt flere sps med en No3 på 10 uden problemer så no trubles there

2: flere ls vil altid filtrer vandet mere med tiden men om det vil hjælpe på No3 vil du nok ik kunne se før efter lang tid..

syntes ik du behøver nitrat filter endnu vil vente til du ved hvad belastning du egentlig får med fisk osv.. godt med cirkulation og vandskifte ville jeg holde mig til hvis jeg var dig ...
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 6950

Re: nitrat på 0,2 et problem?? plus et par spørgsmål

Indlæg af Jerslev »

tak for dit svar - nogenlunde også, hvad jeg selv var kommet frem til - købte i forgårs 5 decoraer, som jeg nok har fodret lidt for meget, men nye fisk i et veletableret akvarium - og de fik lidt tæv, så ... osv...

jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"