Oj, det ser ellers fedt ud med den "gizzmo". Men tror de 2000,- den lille koster er et lidt for står indhug i mit rådighedsbeløb på de 7000,-. Men noget jeg helt sikkert vil kigge nærmere på i næste ombæring

Men forstod ikke om du mente om to Tunze 6085 eller de tre 6045 ville være mest hensigtsmæssigt i mit setup? Eller noget helt andet?

Husk jeg PT har et loft for hvad jeg kan smide efter baljen af penge (Udover det, utrolig flotte
fisk på dine billeder!

)
Der er desværre ikke plads i underskabet til en
sump, så algerefugie har jeg desværre ikke mulighed for. Men der er plads til et par forskellige filtre, da det er næsten 60 cm dybt. Kan et nitratfilter gøre det ud for et algerefugium og hvor højt vil I prioritere sådan et i mit setup?
Det lyder også som om et fosfatfilter er mere eller mindre en uundværlighed? Hvad sker der hvis man ikke har et fosfatfilter?
Jeg har jo det filterrum hvor der PT ligger Bioballs. Men kan jeg lægge noget andet i der, som vil forbedre vandkvaliteten mere?
jesper/aarhus: Det er en Aqua medic Turboflotor percula som sidder standard i et akvariesæt som mit. Er den ok eller vil en anden kunne gøre det bedre?
For at opsummere:
#1 Der er vist bred enighed om at mere flow må være #1 at forbedre. Det koster ca 2400,- (to 6085 eller tre 6045?).
#2 må så være et RO anlæg. Men synes der er stor prisforskel på de forskellige anlæg. Er dette ok til mit setup?
http://saltvandsbutikken.dk/product_inf ... cts_id=122 724,-
#3 Osmolator ca 1000,-
Så er der næsten 3000,- tilbage at gøre godt med til hvad? Fosfatfilter? Nitratfilter? Andet?
I skal have mange tak fordi I er tålmodige med en nybegynder som mig.

Der er bare mange ting at få styr på og vil jo helst bruge mine surt optjente penge på den mest hensigtsmæssige måde.