rensning af dunke
- gunni
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4293 dianalund
- Kontakt:
rensning af dunke
Jeg har fået nogle gode store kraftige dunke. hvor der har været sprinklervæske i. kan de renses så de bliver "reef safe"
Det består af 35% isopropylalkohol
2% rensemidel
og resten demineraliseret vand.
Hvad vil i anbefale at jeg renser dem med hvis man overhoved kan?
Det består af 35% isopropylalkohol
2% rensemidel
og resten demineraliseret vand.
Hvad vil i anbefale at jeg renser dem med hvis man overhoved kan?
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Jeg arbejder i et laboratorie, hvor vi bruger en del alkohol (Ethanol), som vi får det i 5L dunke. Dem har jeg bare ladet stå åbne så alkoholen kunne fordampe og derefter skyllet dem. Dette virker fino, men jeg ville som Munthe heller ikke bruge sprinklervæske-dunke, da rensemiddel i akvariet næppe kan være sundt.
- Wande54
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Helsingør
- Kontakt:
Gunni,
Jeg tror heller ikke du kan fjerne alle rester af kemi fra dunkene. Det ligesom ætser sig ind i overfladen.
Men prøv om du kan være lige så heldig som mig. Jeg fik fat i 2 stk 10 L dunke i firmaets kantine. De havde været brugt til saftevand, og efter grundig skylning er de fine til akvarievand.
Tænk over om du kan få fat i sådan nogle fra kantine / storkøkken. Der smider de dem som regel ud alligevel.
Jeg tror heller ikke du kan fjerne alle rester af kemi fra dunkene. Det ligesom ætser sig ind i overfladen.
Men prøv om du kan være lige så heldig som mig. Jeg fik fat i 2 stk 10 L dunke i firmaets kantine. De havde været brugt til saftevand, og efter grundig skylning er de fine til akvarievand.
Tænk over om du kan få fat i sådan nogle fra kantine / storkøkken. Der smider de dem som regel ud alligevel.
Hilsen Steen
Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

- gunni
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 4293 dianalund
- Kontakt:
Jo tak men 10 L dunke har jeg rigeligt af og også 25 L det var fordi at de her var 50 L dunke som er lidt svære at få fat i og pisse dyre. og de kunne jo være rare at have til hvis man skulle transportere lidt modnet saltvand eller den slags....Wande54 skrev:Gunni,
Nå men jeg tror bare at de får lov til at stå i kælderen lidt så finder jeg måske noget andet at bruge dem til...
Men tak for hjælpen alle sammen