Jeg har en palet kirurg og en zebrasoma veliferum som den sidste uges tid har gemt sig under en sten i stenopsætningen, de kommer dog frem for at spise men svømmer ikke rundt som de har gjort hidtil. De står bare ved siden af hinanden og ser bage ud. Udover dem har jeg 2 alm klovne, en 6 stribet gylte og 5 chromis. Klovn kiskene har været i akvarie 1½ måned længere end de andre fisk og det ser ud til at det er dem der bestemme........meeen, kan det virkelig passe at klovn fiskene er så dominerende at kirurgerne ikke får lov til at svømme rundt?
Kirurgerne ser ikke ud til at være syge eller have det dårligt på anden måde
Mine kirurger gemmer sig
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Re: Mine kirurger gemmer sig
Altså klovnene kan være meget aggressive og territoriale, men det er ikke min egen erfaring at de ligefrem har kunne holde ellers svømmeglade helt passive, men i hvert fald paletten kan jo have nogle skøre ideer og filmen find nemo passer sku meget godt mht. den fisk 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Jeg har ikke set klovnene gå til angreb eller ligende, men der er da med der hvor alting sker og er mega nysgerrige.
Og ja skøre ideer. Min palet har det også med at lægger sig op at klemme som holder norie på plads. Der kan den ligge i flere timer uden at bevæge sig særlig meget.
Tror jeg prøver med en til kirurg, det kan være det får dem ud af hullerne
Og ja skøre ideer. Min palet har det også med at lægger sig op at klemme som holder norie på plads. Der kan den ligge i flere timer uden at bevæge sig særlig meget.
Tror jeg prøver med en til kirurg, det kan være det får dem ud af hullerne
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Nu skete der noget underligt....... Min palet har jo haft lidt pletter, så derfor har den bare fået ro i lang til. Derfor har jeg ikke renset forruden og den var begyndt at blive ret så grim at se på. Jeg kunne så ikke holde ud at se på det mere så jeg rensede den i eftermiddags og pludselig svømmede begge kirurger glade rundt. Her til aften svømmer de stadig rundt og hygger sig....... Mystisk
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Nu er de begyndt at gemme sig igen. De har to steder i stenopsætningen hvor de foretrækker at gemme sig. Jeg kan ikke forstå hvorfor, for jeg hverken hopper eller danser rundt foran akvariet, og de har efterhånden været deri noget tid. Det virker heller ikke til at klovnfiskene er så dominerende at det skulle være grunden. De spiser stadig fint men de gemmer sig bare meget på nær når jeg kun har det blå lys tændt, så svømmer de stille og roligt rundt.
De holder stort set altid sammen, og min palet har en tendens til at lægge sig på siden under eller ved siden at zebrasomanen helt tæt op af den. Kunne være fedt hvis nogen vidst hvad det lige var den havde gang i.....?
-Og er der nogen der har en ide om hvorfor de er så sky??
De holder stort set altid sammen, og min palet har en tendens til at lægge sig på siden under eller ved siden at zebrasomanen helt tæt op af den. Kunne være fedt hvis nogen vidst hvad det lige var den havde gang i.....?
-Og er der nogen der har en ide om hvorfor de er så sky??