Hjælp til at fange fisk.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Hjælp til at fange fisk.

Indlæg af jakobvillien »

Hejsa. Så er mit 160 liters mere eller mindre lukket for diverse sten koraller og fisk. Der mangler dog lige en gylte og en chromis som gemmer sig bare baggrunden. Chromisen er slet ikke set en rum timer men gylten er fremme hele tiden men pisker ind bag baggrunden/keramikken. Det logiske ville være at hive baggrunden op, men det er ikke så let igen. Alternativt en fiskefælde. Er der andre gode råd I bruger?
martin L
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
15
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2009

Re: Hjælp til at fange fisk.

Indlæg af martin L »

jeg har en lang arm forlænger eller hvad den nu hedder som jeg bruger til at jage fisken ud fra skjul og så er nettet klar når den kommer ud. hvis denprøver at smutter derind igen skal du være klar til at afskære vejen. på den måde kan du stille og roligt få trængt den op i et hjørne
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Midt Jylland

Indlæg af Crown-of-thorns »

hej Jakob.
Tag og lav en fiskefælde ud af en vase, eller et stor glas. Klip et rektankelt stykke tyl ud, og sæt den ene ender af tyllet fast omkring glasset/vasen med et par elestikker. Bind noget fiskesnor i den anden ende af tyllet (et stykke snor i hver af de to hjørner helst). Læg så fælden ned i akvariet med lidt fodder i (evt. læg lidt sand hen over det løse tyl). Når fisken svømmer ind, så trækker du bare i fiskesnoren mod glasset/vasen så tyllet kommer op lukker for udgangen..

Mvh. Jakob
nonboe
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
15
Postnummer: 2300 København S

Indlæg af nonboe »

Har en rigtig god fiskefælde med drop-down låg, du kan låne. Den har endnu ikke fejlet ;-)
Erathor
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
15
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Geografisk sted: Rudkøbing, Langeland

Indlæg af Erathor »

Ta' en cola flaske og skær toppen af og vend toppen om. Så fungere den som en åleruse, fisken kan komme ind men er ikke klog nok til at svømme ud af det samme hul. Der er flere eksempler på youtube.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Yes, har haft tanken med colaflasken. Jeg låner en fiskefælde af en som henter klovnene, ellers tak for bud. Så mangler jeg stadig chromis, og tror jeg prøver colatricket.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Ja så gik der en dag med det, og jeg har stadig ikke fanget en eneste fisk. Den baggrund er et stort skjulested!!! :devily:
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Stadig ikke fanget min gylte .... GRRRRRRR :angry:

Har prøvet hvad der føles som alt nu. Fiskefælde, at stoppe alle andre huller end der den gemmer sig, tømme vandet næsten helt ud og så videre.... Jeg har været så tæt på nogen gange, men alligevel er den undsluppet.

Må indrømme at jeg er meget tæt på bare at lade den dø. Det føles bare så surt.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

jakobvillien skrev:Stadig ikke fanget min gylte .... GRRRRRRR :angry:

Har prøvet hvad der føles som alt nu. Fiskefælde, at stoppe alle andre huller end der den gemmer sig, tømme vandet næsten helt ud og så videre.... Jeg har været så tæt på nogen gange, men alligevel er den undsluppet.

Må indrømme at jeg er meget tæt på bare at lade den dø. Det føles bare så surt.
Det lyder da utroligt. Kan du ikke tage noget ståltråd og forme, så du kan få den ind i den sprække, som den sidder i, så du kan jage den ud? :)
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af jakobvillien »

Sådan YES YES YES! Så er den fanget. Hu hej en kamp. Tog tre dage! :y

Jeg gjorde det at jeg ventede til den svømmede ned i et hul jeg kunne se. Så prikkede jeg ind med en sten således at den blev der et stykke tid. Så tog jeg alt bundmateriale og noget tyl og dækkede samtlige huller og revner i baggrunden og dækkede bunden af baggrunden til med bundmateriale. Så sænkede jeg vandstanden til 5 cm og ventede. Så lige pludselig piskede den frem og ved et lykketræf fik jeg isoleret den i et hjørne. Sikke en sejr. Nu svømmer den rundt i et 25 liters med en chromis og to klovne. Det er lidt crowded. :beer:
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

jakobvillien skrev:Sådan YES YES YES! Så er den fanget. Hu hej en kamp. Tog tre dage! :y

Jeg gjorde det at jeg ventede til den svømmede ned i et hul jeg kunne se. Så prikkede jeg ind med en sten således at den blev der et stykke tid. Så tog jeg alt bundmateriale og noget tyl og dækkede samtlige huller og revner i baggrunden og dækkede bunden af baggrunden til med bundmateriale. Så sænkede jeg vandstanden til 5 cm og ventede. Så lige pludselig piskede den frem og ved et lykketræf fik jeg isoleret den i et hjørne. Sikke en sejr. Nu svømmer den rundt i et 25 liters med en chromis og to klovne. Det er lidt crowded. :beer:
Sådan det var da dejligt :W :GO
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"