VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Thailand

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Thailand

Indlæg af spax »

Skal en smut til thailand her den 3/4 i en lille måned :) Og skal rund og se det hele. Er der nogen som kender nogen rigtigt gode steder, at dykke? eller noget som er spændende at se på. Og har i evt. nogen gode råd om noget?
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
mathiaskehlet
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: Thailand

Indlæg af mathiaskehlet »

Kho tao! Jeg tager derned om en uge og dykke :D
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Koh Tao er udover fremragende dykning også et dejligt sted! Der er noget mere ro på end så mange andre steder i Thailand. Men generelt er der vist fine dykkerspots ved alle øerne nede ved sydøstkysten. Var selv et smut forbi Koh Tao, Koh Phagnan og Koh Samui i oktober/november sidste år.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Ja Koh Tao er hyggelig og god dykning. Fed stemning (skal forståes som afslappet og backpacker agtigt, der er ikke de vilde techno steder osv) da jeg var der i 2003, men det kan jo have ændret sig. Ellers vil jeg sige Similian øerne ud for Phuket, super dykning og en kanon oplevelse af tage en 3-4 dages live-aboard tur. Similian er vurderet i top5 (eller er det 10) i verden som dykkersted.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: nørrebro

Indlæg af trolle »

Jeg tilslutter mig flokken der stemmer for kho tao! Var der i 2007.

Stemningen er rigtig hyggelig, en go kontrast til de andre øer der er præget af fest osv! Dykningen er ganske fin der, har desværre ikke dykket andre steder i thailand...men har hørt fra mange at similian skulle være superb.....
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af spax »

Der er vist stemning for at jeg skal en smut eller 3-4 dage til kho tao :f2: kræver det at man skal have certifikat, når man skal dykke med flaske dernede? eller kan man få nogen prøve dyk.
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Generelt i Asien kan du få det som du vil mht. til dykningen - bare du betaler og jeg har snart dykket i de fleste asiatiske lande. Men jeg kan kun på det kraftigste anbefale dig at tage et certifikat så du er lidt bedre rustet hvis det sker uheld eller anden stress.
Jeg er selv gammel CMAS dykker fra Skawdyk og har efterflg. taget PADI for at holde det lidt ved lige.

Koh Tao er et rigtigt fint og hyggeligt sted og hvis du aldrig har dykket i Asien før er det super som det første sted. Jeg havde selv mine første 10 tropiske flaskedyk på de "berømte" rocks omkring øen. Men det kan på ingen måde måle sig med Filipinerne, Malaysia osv.

Rigtig god tur
SPS : Stability provides succes
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Kirurgfisk »

"Var selv et smut forbi Koh Tao, Koh Phagnan og Koh Samui i oktober/november sidste år."
- nåh okay :sneaky2: - altså for 2 - 3 måneder siden !
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C
Geografisk sted: Midt Jylland

Indlæg af Crown-of-thorns »

Jeg var på Koh Tao sommeren 2008, men ja syntes nu ikke det var så spændende igen... eller jo dykningen var da udemærket, men kan ikke, som tidligere nævnt, måle sig med fx fillippinerne på nogen måde overhovedet! Hvis du nu engang skal til koh tao, så sørg for at komme ud til det dive site der hedder Chumpon pinnacle(=bullsharks!!!!!!). find et dykkerselvskab, der vil sejle dig der ud om eftermiddagen, da alle andre selvskaber tager der ud om morgenen og der derfor er flere dykkere en fisk på stedet (+ alle dykkerne skræmmer hajerne væk).
Dyk for guds skyld ikke med firmaer som Ban's men find nogle mindre og mere lokale dykkeroperatører. Vi dykkede meget ved et der hedder Blue diamond (mener det hed det), hvilket var med stedkendte guider, der rent faktisk kunne dykke, modsat dem fra Ban's (ja er muligt at vi bare havde nogle dårlige opleverlser med ban's, men var første og sidste gang jeg støtter dem!). Kan yderliger nævne at blue diamond havde en langt større og nyere båd, som vi blev sejlet ud med, hvor vi ville og hvornår vi ville, også selvom vi kun var to dykkere!

God tur, Jakob
Brugeravatar
zeugma
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af zeugma »

Som de andre nævner er ko tao et fint sted at dykke men øen er næsten sat i verden for dykkere og der findes stort set ikke andet på øen end dykkeroperatører og det er også det første der møder dig når du kommer til øen med båd, en stor flok mennesker der vil ha dig til at vælge netop deres dykkerbiks.

men på den anden side er det også et af de billigste steder i verden og tage dykker certifikat mener jeg gav 1400 inkl værelse i de 4 dage det tog og med dansk instruktør.
så det kan bestemt anbefales som nybegynder

ellers er der også noget der hedder Khao lak, der har jeg dog ikke været men læste i jp at der skulle være et at verdens 10 bedste dykker steder ud for kysten. det ligger også tæt på National Park Khao Sok som jeg kun kan anbefale også at kigge nærmere på hvis man også er til dyr over vandet :-)
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af herzberg »

Der ligger et "resort" i bunden af den strand man lander på det var/er dansk styret og kan klart anbefales. Det er/var danske og engelse instruktører og divemasters. Du kan bo gratis mens du tager certifikat eller slippe meget billigt hvis du vil opgraderes til noget bedre.

Coral Grand Divers eller Grand coral divers en af delene hedder det.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af herzberg »

http://www.coralgrandthailand.com/coral ... ivers.html

nå jeg kan se at de har opscalet en del siden jeg var der i 2003, så kan godt være det ikke fungerer helt på samme måde længere. Men du kan da checke det ud på linket.
dannief
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 8900 Randers

Indlæg af dannief »

Kan varmt anbefale Phi Phi islands som ligger mellem phuket og krabi.. rigtig go dykning hyggelig ø.. :)

Similian Islands skulle også være ret godt.. Ligger bare lidt langt ude..
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af spax »

Ville lige sige tak for alle jeres gode råd, om de fantastiske steder at dykke og opleve ting :) Nu er det første gang jeg skal syd på, så det bliver sku en vild spændende tur :) Men må da lige se om der ikke bliver mulighed for at tage det certifikat, er jo et most :)
Mvh kim

Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Og det er tilmed et af de billigste steder i verden at tage et PADI-certifikat!
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

Koh Tao er helt smadret efterhånden det var godt for 10 år siden. jeg syntes i det hele taget at siambugten er dårlig at dykke i, der er for meget plankton så sigtbarheden er alt for ringe.
tag over på den anden side dykkervejret er stadig godt der et par måneder endnu.

jager
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"