- til hajerne:
Og lidt fra koldt vand:
Og slutteligt Tropisk:
Arbejdet med den nye attraktion på 5000 liter skrider frem. Her ses Marin Biologen i gang med sortering af sten:
Og her indledende til opbygningen af sten:
Thats all folks

Tak MAKRRO.MAKRRO skrev:Rigtig gode billeder!
Jeg var forbi Danmarks Akvarie igår. Sidst jeg var der, var jeg kun en lille purk. Men jeg husker det som meget større og flottere... Det er godt nok noget gammelt l***. Ser frem til de flytter i 2013, så kan jeg forhåbentlig komme med lige så interessant billeder
- "Sov med hajerne" er booket, så jeg sover ude ved sælerne...Hvam skrev:Jeg håber du har et årskort Flemming eller er du flyttet ind?
Vi spare snart billeterne, for vi har jo snart set det hele!
Takker. Kunne være fedt hvis du kiggede forbispdiving skrev:Hvis der arbejdes eller foderes i tanken med publikum på skal det være en erhvervsdykker der udføre arbejdet. lineholderen behøver dog ikke være erhvervsdykker han skal bare på et weekend kursus så er han fin nok til jobbet. Lineholderen som har radio kontakt til erhvervsdykkeren i vandet er et lov krav og ikke kun pga. han dykker aflene.
De mangler vel ikke en erhvervsdykker der overe...hehe
Rigtig fede billeder du har fået taget. Man burde næsten komme en tur forbi en dag.
Steen
Mit akvarie får "kun" dybde til navlen (!)spdiving skrev:William du skal glæde dig til at komme i vandet på et af dine prøve dyk. Hvilken cert. vil du have som sportsdykker eller vil du gå hele vejen som når du arbejder med dit akvarie...hehe
Jeg er selv udandet erhvervdykker til 50m ude på holmen i kbh.
Jeg fandt lige en oversigt over Dykkerkurser dog kun som prof. http://www.safeair.dk/00002/
Steen
spdiving skrev:Det lyder ok som sportsdykker det vil du helt sikkert få en maase glæde af. Og med alle de lækrer fotos du tager vare det vel heller ikke længe før vi ser dig under vand med et kamera...hehe
Steen
Hold da helt op det er da dyrtspdiving skrev:William du skal glæde dig til at komme i vandet på et af dine prøve dyk. Hvilken cert. vil du have som sportsdykker eller vil du gå hele vejen som når du arbejder med dit akvarie...hehe
Jeg er selv udandet erhvervdykker til 50m ude på holmen i kbh.
Jeg fandt lige en oversigt over Dykkerkurser dog kun som prof. http://www.safeair.dk/00002/
Steen
Okay så du arbejder med det eller?spdiving skrev:At tage sådan en udandlse gør man også kun hvis man har sikret sig arbejde først.
Jeg måtte slippe omkring 73 kilo i 2001.
Steen
Okay hvad koster sådan et, hvis det er? Dykker man ikke længere ned på sådanne ferier end 18 meter eller?christiantt skrev:Hvis du bare vil dykke på reve i havet, så er det bare et "normalt" dykkercertificat du skal have. Med det må du dykke ned til 18 meter.
Okay det var da ikke så galt, synes jeg ikke. Spørg nok dumt, men det er så med udstyr og det hele?christiantt skrev:18 meter er da rimelig langt ned
Man kan tage Advanced Open Water hvor man så må dykke ned til 30 meter.
Et Open Water koster 2.995 ved Den Mobile Dykkerskole. Det var også der jeg tog mit, og kan klart anbefale det
- Det er tilknyttet Kattegat Centret.Marco R skrev:Okay det var da ikke så galt, synes jeg ikke. Spørg nok dumt, men det er så med udstyr og det hele?christiantt skrev:18 meter er da rimelig langt ned
Et Open Water koster 2.995 ved Den Mobile Dykkerskole. Det var også der jeg tog mit, og kan klart anbefale det![]()
Hvor ligger denne mobile dykkerskole henne?
Super det vil jeg da lige gemmeWilliam Jr skrev:- Det er tilknyttet Kattegat Centret.Marco R skrev:Okay det var da ikke så galt, synes jeg ikke. Spørg nok dumt, men det er så med udstyr og det hele?christiantt skrev:18 meter er da rimelig langt ned
Et Open Water koster 2.995 ved Den Mobile Dykkerskole. Det var også der jeg tog mit, og kan klart anbefale det![]()
Hvor ligger denne mobile dykkerskole henne?
Det er med leje af udstyr... Se link: http://bricksite.com/teddystest?id=81896
Marco R skrev:Okay så du arbejder med det eller?spdiving skrev:At tage sådan en udandlse gør man også kun hvis man har sikret sig arbejde først.
Jeg måtte slippe omkring 73 kilo i 2001.
Steen![]()
Ja okay det kan jeg godt se. Men det er vel altid godt at have advanced. Men ja det afhænger jo nok af erfaring som så meget andetspdiving skrev:Det er altid en god ting at tage dykker bevis i DK. Som Open Water og Advanced.
Men det der tælder er hvor mange dyk du har og ikke hvor langt nede du har været.
Kommer du syd på er de ligeglade med Advanced hvis du har mange dyk og hvis de mener du kan klare det efter du har været med dem ude et par gange vil du også kunne tage med på dybere dyk end lige 18m.
At dykke hvor vandet er varmt er også noget nemere end når vandet er koldt. Folk går nemer i krampe og mister fatningen når de er presset i koldt vand.
Personligt gider jeg ikke dykke i danmark for jeg syndes ikke rigtigt der er noget at se sigtbarheden er også ret lav især når du kommer dybere ned.
På 50m kan sigtbarheden være hele 2m på en god dag i danmark. haha
De fleste dykkercenter som du kan tage på ture med lejer også udstyr ud. Men det bedste er at du lige tager dit Open Water og finder ud af om det er noget enden du begynder at købe noget selv.
Hvis du finder det sjovt og du gerne ville forsætte så kan du starte med at købe dragt, maske, finder. så har du også hvis du tager syd på.
Steen