Jeg var meget i tvivl mht. placeringen af dette emne, så håber det går an.
Jeg er klar over at dette emne har været oppe at vende før, og har også læst en del tråde og artikler,
men desværre uden at få konkret svar på mine spørgsmål; jeg er desværre meget specifik.

Til sagen. Jeg har tit leget med tanken om at lave et lille nano reef, men hver gang er der kommet noget i vejen for det.
Men nu forholder det sådan at jeg har fået et lille akvarie(eheim aqua star 60), som faktisk er en rigtig fin lille balje til prisen.
Og nu vil jeg meget gerne høre lidt om hvordan jeg kan konvertere dette til saltvand?
Info:
Jeg vil gerne have et akvarie med levende sand, levende sten, et par blødkoraller, en søanemone, 1x gramma brasiliensis, 1x amphiprion ocellaris og et par rejer. Ret mig endelig hvis der er noget i denne besætning der ikke kan trives i disse omgivelser.
Igen så simpelt som muligt, det er meget vigtigt.

Her kommer mine spørgsmål.
Skummer; er den nødvendig? Ellers hvilken skal jeg så benytte?
Er der nok flow i vandet med den standard eheim filter/pumpe der fulgte med? Ellers, hvad skal jeg benytte sammen med?
Kan man godt bruge et heldækkende armatur? Har hørt det ikke er så godt til saltvand.
Hvor mange kilo levende sten skal der til et 54 liters?
Beklager de fejl og mangler der måtte være i min tråd, men er lige stået op, og det er meget tidligt på "dagen".

Håber der er nogen der vil hjælpe, og har tid og overskud til at give nogle gode råd til mit fremtidige projekt
På forhånd tak.
Mvh
Stefan