Akvarieflytning?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Akvarieflytning?

Indlæg af Erik N »

Hejsa, jeg vil lige høre hvordan man flytter et akvarie hvis man skal flytte?
eller samme spørgsmål, hvis man køber et komplet akvarie med sten, fisk osv, hvordan flytter man det så?

Det jeg tænkte mest på var modningstiden af vandet, skal det stå og køre i et par måneder inden man smider sten og fisk i? eller kan man bare starte det op med det samme hvis man har 60-70% af vandet fra akvariet.

Jeg kom til at tænke på det da jeg sikkert om nogle måneder skal flytte, og ved flytningen overvejer jeg at sælge mit nuværende akvarie, og købe et større komplet akvarie.

Mvh Erik
grosberg
Reactions:

Indlæg af grosberg »

Er ikke noe problem å flytte akvariet.
Jeg hentet selv mitt 40 mil unna, i sverige.
Pakket ned stein i flamingokasser, alt vann (nesten) i kanner. Fisk i poser, Koraller i beholdere med vann.

Kjørte hjem, og satte alt opp på nytt, tilsatte 15% nyblandet saltvann. Og Vips..... Har nå kjørt i 8 mnd, uten problemer.

2mas
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

ok, alletiders :-) burde man så ik også at kunne starte et akvarie op uden det skal stå de træls uger inden man kommer fisk i hvis man altså får vand og sten fra et akvarie der køre. det ville jo være det samme som at flytte :-)
grosberg
Reactions:

Indlæg af grosberg »

Joda, det går uten problem.
Vet at Jens Jørgen selger noen kar inkludert modnet vann.
Jeg har selv satt opp 2 forskjellige kar med "gammelt" vann, jeg tilsatte da 10-20% nytt vann. For å booste litt sporstoffer. Og det har gått uten problemer. Slipper de første 3 mnd med algevekst og venting.

2mas
Brugeravatar
noooze
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg

Indlæg af noooze »

kommer vel også an på hvor stor baljen er

jeg ville nok ikke gide at flytte et 720 liters... men nok gerne et 250 liters :)
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
grosberg
Reactions:

Indlæg af grosberg »

Nja, har ikke så mye så å si, bare man har kanner nok, og bil....

Jeg har flyttet 500liter vann, ikke noe problem det, sammen med 80kg levende stein....

Jo mere vann jo større beholder.... Og slanger med pumper.... Alt er mulig, det "umulige" tar bare litt lenger tid.

2mas
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Jeg har flyttet 160 kg sten i vand, det var ikke noget problem før bilen gik i stykker og skulle hentes af autohjælpen :|
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"