Har flyttet rundt på lyset over akvariet. T5 lysstofrørerne lyser ikke længere efter det var pillet ned og lagt på gulvet for derefter at sætte dem op og spændt dem fast til den ramme HQI reflektorerne ligger oven på.
Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men der er 2 T5 rør koblet på én sort stang i midten. De er ligesom sat fast i et "Y-beslag" i hver ende af den sorte stang.
Begge rør er ca. 160 cm. lange. Hvad kan der være galt og hvordan kan jeg teste hvad der er gået galt og om det kan laves?

T5 lys virker pludselig ikke
- Carsten
- Rev haj 
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: T5 lys virker pludselig ikke
Der er 2 muligheder for at teste dem. 
1. Tag rørene med til en anden som også bruger samme watt styrke og test dem der.
2. Find en som har en enkelt fungerende forkobling i overskud, og se om det er forkoblingen som er stået af.
En forkobling som er stået af, kan ikke repereres, eller sagt det er tvivlsom om det kan svare sig.

1. Tag rørene med til en anden som også bruger samme watt styrke og test dem der.
2. Find en som har en enkelt fungerende forkobling i overskud, og se om det er forkoblingen som er stået af.
En forkobling som er stået af, kan ikke repereres, eller sagt det er tvivlsom om det kan svare sig.
- jthyge
- Rev haj 
- Reactions: 0
- 21
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Du kan evt. prøve at dreje rørene enkeltvis. Måske de har mistet forbindelsen i fatningen, nu hvor du har rodet lidt rundt med dem. 
Du kan også prøvet at slukke armaturet, og rykke forsigtigt i alle ledningerne, for at se om der er en løs forbindelse.
Hvis du har en gennemgangstester, kan du måle om der er gennemgang imellem de to ben, i hver enden af rørene. Der skal være gennemgang mellem de to ben.

Du kan også prøvet at slukke armaturet, og rykke forsigtigt i alle ledningerne, for at se om der er en løs forbindelse.
Hvis du har en gennemgangstester, kan du måle om der er gennemgang imellem de to ben, i hver enden af rørene. Der skal være gennemgang mellem de to ben.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.

Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- 
				Jerslev
- Rev haj 
- Reactions: 45
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Hvis rørene er slidt og udbrændt, kan de ikke tændes, også selvom det kun  er det ene, hvis de er forbundet

450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo