Hallo Hjælp...!!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
missberg
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2740 Skovlunde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Skovlunde

Hallo Hjælp...!!

Indlæg af missberg »

Hej allesammen :Peace:

min mand havde i weekenden købt fisk til vores akvarium, til min store fornøjelse.

Han har skaffet os en såkaldt kuglefisk arothron immaculatus, jeg kender intet til den, men til min store forbavselse har jeg nu set den
æder mine søstjerner og spiser af korallerne :G

Hvad skal man gøre med sådan en kal ??
kan man fodre den så den ikke går efter de ting el. skal man skaffe sig af med den igen, er virkelig
ked af det den er ret sej alligevel, meen mine dyre koraller vil jeg ikke midste :crybaby:

håber nogen kan hjælpe :GO
starter op endnu engang med helt nyt akvarie 450 liter. wauw!!
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Re: Hallo Hjælp...!!

Indlæg af moby »

kort sagt. Den er ikke reefsafe og du bliver nødt til at skille dig af med den. du kan fodre den så meget du vil men den vil stadig nippe i koraller. Der er en del der kører saltvandsakvarier uden koraller som kan havde glæde af den.
Brugeravatar
manio
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9440 Aabybro
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af manio »

Igen viser det at det er vigtig at læse om en fisk først inden man køber den, og ja har selv prøvet det
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
keanu
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: 2400 København NV
Geografisk sted: København NV

Indlæg af keanu »

Personligt synes jeg også man skulle blive bedre fra forhandlernes side, til at fortælle om hvilke arter der ikke er reefsafe, det er ret esentielt, og de fleste har en eller anden form for koraller i akvariet, så der er stor sandsynlighed for at folk bliver kede af deres indkøb, det er jo ikke en helt billig hobby.
Men i sidste ende har man selvfølgelig et ansvar for selv at søge info om div. fisk inden man køber dem, men kender sgu godt det når man står i butikken og ser en ny spændene fisk, så er det ikke lige altid man smutter hjem på nettet inden, for lige at tjekke op på den.

Til en anden gang kan du læse ret meget om det hele på www.reelex.com der er faktisk en knap der søger for at vise den på dansk endda :)
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"