"Aquael Reef Max tråden"

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Joen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15
Postnummer: 2870 Dyssegård
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Søborg

"Aquael Reef Max tråden"

Indlæg af Joen »

Hej forum,

Jeg har jo anskaffet mig sådan et nano akvarie, som bla. kan ses her:
http://petsupply.dk/product_info.php?products_id=8519

Informationer omkring akvariet på nettet er desværre sparsomme, og det hjælper heller ikke at være grøn i faget. Mit akvarie kørt siden 17/10 og først nu kan man for alvor se algerne på tilbagetog, så det tegner jo positivt :GO

Mit første spørgsmål er omkring indstilling af timere og uret. Desværre så er manualen et område, der helt klart er sparet på. Tilgengæld lader det til at Aquael selv er servicemindede og hurtige uden med support. Jeg mailede til dem en aften og bad om hjælp til ur og timer, og næste morgen kom følgende svar:

"To set the clock please press upper button for 3 seconds, you will see time and with rechts button please put the time, with lower buttom change from clock to seconds.

To set the blue fluorescent lamp please press lower button for 3 seconds to see blue, then press the rechts button to see "on", then you set the time of switch on, with links buttons changing houers and minutes, links buttom is for changing place from hours to minutes.

Please press the links button to see off, once again links button you will se the time, and to put the correct time please use two links buttons and with the links one change houers for minutes.

To set T5 wiht fluorescent lamps please press lower buttom for 3 seconds to see blue, then press the upper button to see T5, then press the rechts button to see "on", then you set the time of switch on, with links buttons changing houers and minutes, links button is for changing place from hours to minutes.

Please press the links button to see off, once agina links button you will se the time, and to put the correct time please use two links buttons and with the links one change houers for minutes.

To programming maximum temperature please press the right button for 3 seconds than you see on/off, please with the links button put on and with the links buttons please put the temperature confirmed it with the rechts button.

Pozdrowienia, Best regards, Mit freundlichen Grüssen

Bożena Plechinger".

Mit næste spørgsmå er omkring skummeren, men her er jeg ikke sikker på hvad jeg skal spørge om. Den skummer ikke særlig meget, men det kan/skal den måske heller ikke før der er fisk i?? Når jeg fjerner den lille box, der er lagt oven på skummeren, så skummer det dog en del mere.
105 (reelt 80) liters Aquael Reef Max. 2 damsel, 2 slimfisk, 2 rejer og lidt eremit og turbosnegle.
Joen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Re: "Aquael Reef Max tråden"

Indlæg af Joen »

slet
105 (reelt 80) liters Aquael Reef Max. 2 damsel, 2 slimfisk, 2 rejer og lidt eremit og turbosnegle.
Florence
Reactions:

Indlæg af Florence »

Hej Joen, som du ved, er jeg også den heldige ejer af dette akvarier, jeg havde fundet ud af indstillingerne, men ikke den med både t5 og blue fluorescent, tak for det.

Ang. skummeren, så syntes jeg heller ikke det er den mest efektive skummer jeg har observeret:-) Men jeg fansdt ud af at det er vigtigt at have vandmængden ret højt op og have den konstant, jeg har derfor nu et mærke jeg går efter og påfylder når den er bare lidt nede. Så kører det ok.

Fik du ikke indlægsseddelen med? Der er det beskrevet mht computeren i akvariet, hvis ikke, kan jeg scanne den ind til dig.

PS: syntes det er en del bedre end red sea max, som jeg også havde i starten, det larmede vild meget. Reef Max spinner som en mis :-)
Joen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af Joen »

Hej Florence, godt jeg kan hjælpe den anden vej.

Ang vandmængde og skummer, fylder du så alle 3 kamre helt op?

Med indlægssedel mener du vel den sparsomme manual? Den har jeg liggende.

mvh Joen
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: amager

Indlæg af michael26 »

Billeder tak. :-)
Florence
Reactions:

Indlæg af Florence »

her er et billeder af mit, det er i process
Vedhæftede filer
010.JPG
Joen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
15

Indlæg af Joen »

Det ser meget rigtigt ud :). Jeg har desværre ikke noget kamera.

Er det dit søhestakvarie under opstart?
Florence
Reactions:

Indlæg af Florence »

Det har kørt siden i starten af september, men søhestene er først kommet i for ca. en uge siden, det er bare de skønneste skabninger:-). Jeg er pt. ved at flytte det fra stuen til soveværelset, i den proces har jeg ændret opsætningen lidt:-)
Vedhæftede filer
seahorses_reidi_12.12.09a.jpg
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"