engelquist skrev:Er billederne ude fra Green Island..? Jeg boede selv dernede fra 1982 til 1987 og dykkede meget både ud for Cairns, Townsville og Brisbane...
Dejligt at se alle de sunde koraler og at "the great Barrier" stadig har det godt...
Skal sgu snart derned igen

Den sidste del af billederne (ekstra nummeret) er fra "Green Island". Der var godt nok ikke så mange stenkoraller der som det første sted (en sandbanke/fugleø), men min kammerat blev passeret af 1,5m grå revhaj inde på 1-1,5m vand

og på vej ind af molen til "Green Island" kom en havskildpadde svømmende - så der var da lidt at se på
Carsten skrev:6900 for sådan en tur, det lyder næsten for godt til at være sandt. Blev du sendt afsted i bagagerummet??
synes især de først par billeder er gode. Dem hvor en Acropora holder nogle store sacrophytoner på afstand. Den blå Acropora ser næsten ud som om den er platet der til lejligheden
Nix, intet bagagerum her - det var et tilbud fra jysk rejser, vi mødte nogle andre danskere dernede som sagde at grunden til de billige billetter var at Queensland var bange for at miste turister (pga af den finansielle krise) og derfor gav tilskud til flybilletten.
Jeg har også været med jysk rejser i Filippinerne og må nok indrømme at korallerne osv. var flottere her - specielt var det sjovt at dykke på "Apo reef", der var masser af revhajer og ude på skrænten så jeg kort skyggen af en stor hammerhaj dybt nede under os. Vi boede på Coco Beach og var på det de kalder Nordruten dog kan de sagtens have ændret ruten siden vi var afsted, men det var fantastisk. Specielt fordi man sejlede til et nyt sted om natten så hver morgen var der et nyt sted og snorkle. Da det samtidig kun var anden gang de kørte cruiset var skibet kun halvt fyldt så der var masser af plads.
/Magnus