Holdninger til Hugo!

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Holdninger til Hugo!

Indlæg af klisby »

Har et akvarie som har pænt mange alger. JEg overvejer at tilsætte en Hugo fisk. Både for at få liv i akvariet og for at få fjernet algerne...

Men men men, er det nu en god ide? Har hørt at man hverken skal tilsætte Turbo snegle eller eremitter grundet forksellige teror handnlinger... :-)

Er Hugo en god ide hvis der er mad nok?

-kasper
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Re: Holdninger til Hugo!

Indlæg af Limatho »

Hey,

har aldrig oplevet at turbosnegle skulle lave terrorhandlinger i min balje, men eremitkrabsen kan nok godt vælte lidt koraller.....bare tag nogle snegle i :-)

Men det kommer jo an på om din balje er klar til liv.....

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Der bliver ikke ved med at være mad nok til den...

- Enkelte lærer sig at tage Nori, andre gør ikke!

Og for at lære sig at tage Nori, så er der fisk som jeg finder mere underholdende... Og de vil med større sandsynlighed lære sig at tage dødt foder o.a, eks: Nori, end en Hugo!

Dette blot min mening.

(Jeg har aldrig holdt en Hugo, snegle, eller eremitter... Men jeg har Kirurger! :wink: )
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Vær opmærksom på at en hugo ikke tager lange alger. Den tager kun alger der er så korte at de stort set ikke kan ses. Det ses tydligst på forruden hvor man kan se aftegniger af hans mund.
Nu skriver du ikke noget om hvor stort akvariet er og hvor kraftigt det er angrebet af alger, men en super effektiv måde at få algerne væk på er en søhare.
Har set at flere har haft en brugt søhare tilsalg, de skal nemlig videre til andre når deres opgave er løst, da de ellers dør af sult. Enkelte fodrer dem dog med noritang senere, men det er også lidt problematisk, da noritang indeholder fosfat.
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af klisby »

William Jr skrev:.....Men jeg har Kirurger! :wink: )
:W

Tænk sig! Det vidste jeg ikke :K

Vedr. turbo snegle, skulle det være noget med at de ikke var så gode ved det liv som er i akvariet i forvejen...Prøver lige at finde en kilde... Mener UrbanSage fraråder at bruge dem.... :y

Omkring akvariet er det 300 liter. Har kørt i to måneder uden tilsætning af dyr. Har fået en kone faktor som gerne snart ser noget liv i baljen. Derfor tænkte jeg Hugo. Men hvis denne ikke tager de lange alger er det irrellevant. Tak for den pointe Carsten... :y
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

klisby skrev:
William Jr skrev:.....Men jeg har Kirurger! :wink: )
:W

Tænk sig! Det vidste jeg ikke :K
:hehe:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Eneste ulempe jeg kender til med turbo snegle, er at hvis de af en eller anden grund falder ned, så kan de ikke selv vende sig, og dør derfor. En kombination af eremitter og turbo snegle duer heller ikke, da eremitterne tror at sneglene er en del af deres menukort.
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af klisby »

STOP STOP STOP!!

Citerede UrbanSage forkert... Problemet ved turbosnegle er at de kan vælte og dermed skade små sps frags. Keine problem med det øvrige liv. Beklager min dårlige hukommelse, der er bare så mange informationer i denne nye verden...
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Har haft 3 hugoer gennem tiden:
- Først en lille som, da den blev lidt større spiste alt hvad der kom i akvariet. Den døde desværre ved at komme i klemme
- Så endnu en, lille en som ikke spiste andet end alger og den fik jeg ikke sendt videre. Tror den var blevet lidt svag og en ret stor krabbe i akvariet fik fat i den.

Nu har jeg en lidt større som heldigvis er begyndt at spise noritang. Tror at jo mindre de er jo mere sandsynligt er det at de kun spiser alger fra sten og ruder.

Hugo er en rigtig sjov og mærkelig fisk. Så en af dem er velkommen i mit akvarie..

Men som Carsten siger så er det ikke fordi den er super alge spiser, der er en søhare langt mere effektiv.
Turbo snegle har jeg heller ikke oplevet noget ballade med? Men erimitter har jeg mistænkt for at være gode til at holde min bestand af pods nede (har en 4 stykker).. Så dem kunne jeg godt finde på at sende videre.. For jeg ville gerne have en mandarin fisk på et tidspunkt..
zas20
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia

Indlæg af zas20 »

Jeg har aldrig haft problemer med turbosnegl og eremitkrebs sammen de har det fint :-) men vil da helt klart anbefale en søhare men hvis dit akvarie ikke har kørt så længe er det jo nok algefasen som alle har været igennem og det forsvinder stille og roligt igen når alle ens værdier kommer på plads ......Jeg fik en hugo da mit akvariet havde kørt ca 3 mdr. og som musiker skriver ja det er en sjov fisk men den tager ikke de lange alger ...desværre overlevede min hugo desværre ikke har ihvertfald ikke set den i ca 2 mdr :-)
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup

Indlæg af MAKRRO »

Jeg overvejede selv en Hugo til min opstartede balje, men efter at havde stået i 3 måneder uden tilsætning af liv, er mine alger forsvundet af sig selv. Imorgen d. 22. november er faktisk 3 måneders dag for opstart af baljen...
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Jeg har åbenbart været én af de heldige, har aldrig haft problemer, for jeg har to Hugoer, i hver deres tank, de tager begge ALT hvad der bliver serveret, den mindste står endda ofte og tigger mad ved forruden, og den største, er der flere herinde fra der har set, og ud fra deres udbrud, må jeg gå udfra at den er STOR, den er en regulær grovæder. den har så også gået hos mig i mere end 3 år nu
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Lohse
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding

Indlæg af Lohse »

Nej Brian den er ikke stor, det er et deformt monster!!
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

Købte en lille for et lille års tid siden, den spiser både frost og tørfoder, og er blevet pænt stor.
Mvh Michael
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Lohse skrev:Nej Brian den er ikke stor, det er et deformt monster!!
ja der kan i bare se :wink:

Lohse pas på, du kommer sq over knæet :KP

jeg foretrækker at kalde den, for velvoksen :T
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"