Er der ikke nogle prisbillige pumper på omkring 4-6000L/timen der er noget værd?
Jeg har fundet en Tunce på 5800L/t for 800kr, men det er jo mærke vare, så kunne godt være der gemte sig en fin billigere pumpe der ude ?

Jeg fik da 2 elektroniske ballaster derovre fra, og de dumpede da bare ind af døren.ulrichfc skrev:Jeg har modtaget en del vare fra fish- street. både hqi pære, 70 w hqi lampe, pumper og diverse andre ting. Jeg mener der var for lige knap kr. 2500 i den ene pakke og de havde skrevet en værdi af 12 $ på pakken.
du slipper ikke for standard gebyret hos postdanmark på kr. 150, men ingen moms og afgift.
Postdanmarks gebyr på 150 kr. et fortoldnings gebyr og ikke moms. det siger sig selv at moms af kr 2500 ikke kan dækkes af kr. 150. Pakkens skal stadigvæk fortoldes da den kommer udenfor EU. At der ikke skal betales moms eller afgift er postdanmark fløjtende ligeglade med.Carsten skrev:Jeg fik da 2 elektroniske ballaster derovre fra, og de dumpede da bare ind af døren.ulrichfc skrev:Jeg har modtaget en del vare fra fish- street. både hqi pære, 70 w hqi lampe, pumper og diverse andre ting. Jeg mener der var for lige knap kr. 2500 i den ene pakke og de havde skrevet en værdi af 12 $ på pakken.
du slipper ikke for standard gebyret hos postdanmark på kr. 150, men ingen moms og afgift.
Og jeg vil mene at har du betalt de 150/175 kroner til postvæsnet, så har du også betalt moms.
Det beløb som postvæsnet kræver, er gebyr for at opkræve momsen for staten.
det gebyr kommer ikke på alle pakker, det er som du siger et fortoldningsgebyr, der kommer på når pakken bliver fortoldet, men de fortolder bare ikke alle pakker, der en grund til at flere skriver "gave" og et lavt beløb på pakkenulrichfc skrev:Postdanmarks gebyr på 150 kr. et fortoldnings gebyr og ikke moms. det siger sig selv at moms af kr 2500 ikke kan dækkes af kr. 150. Pakkens skal stadigvæk fortoldes da den kommer udenfor EU. At der ikke skal betales moms eller afgift er postdanmark fløjtende ligeglade med.Carsten skrev:Jeg fik da 2 elektroniske ballaster derovre fra, og de dumpede da bare ind af døren.ulrichfc skrev:Jeg har modtaget en del vare fra fish- street. både hqi pære, 70 w hqi lampe, pumper og diverse andre ting. Jeg mener der var for lige knap kr. 2500 i den ene pakke og de havde skrevet en værdi af 12 $ på pakken.
Og jeg vil mene at har du betalt de 150/175 kroner til postvæsnet, så har du også betalt moms.
Det beløb som postvæsnet kræver, er gebyr for at opkræve momsen for staten.