nh4 test
- StarF
- Rev haj

- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
nh4 test
sidder lige og roder med min saliffers testæt, det måler som det laveste "< 0,25pm" er det så korrekt det farver vandet svagt hvidt ? og er dette sikkert for fisk?
- William Jr
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Re: nh4 test
Jeg kender ikke reaktionen fra dette testsæt...
- Men selv meget små doser Ammoniak/ Ammonium er dødeligt, målingen kan vise død som er foregået i ubemærkethed og være årsag til denne stigning!
Den skal vise 0 til alle tider i et indkørt akvarie...
Hvis din måling stemmer, og det gør den sandsynligt. Da vil du se en tilsvarende stigning af No2 indtil bakterier får hentet denne stigning ved opformering i antal
- Men selv meget små doser Ammoniak/ Ammonium er dødeligt, målingen kan vise død som er foregået i ubemærkethed og være årsag til denne stigning!
Den skal vise 0 til alle tider i et indkørt akvarie...
Hvis din måling stemmer, og det gør den sandsynligt. Da vil du se en tilsvarende stigning af No2 indtil bakterier får hentet denne stigning ved opformering i antal
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- MAKRRO
- Kejser fisk

- 16
- Postnummer: 2770 Kastrup
- Saltvand siden?: 2009
Min salifert NH4 farver det altid mælkehvidt og da den har stået i 3 måneder uden fisk eller andet, tager jeg det som et 0
Så det er sikkert rigtigt nok!
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
- StarF
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
godt sku bare være sikker på jeg læste den rigtig.
har intet no2 eller no3 heller..
tak for hjælpen
har intet no2 eller no3 heller..
tak for hjælpen