hjælp jeg kan ikke vente?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Michel sørensen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2009

hjælp jeg kan ikke vente?

Indlæg af Michel sørensen »

Hej mit 300l er godt igang med indkøringsfasen men jeg kan næsten ikke vente med at putte fisk i :( og derfor ville jeg høre om en eller to klovnfisk ville skade at have og hygge sig med i akvarie ind til akvariet har kørt algefasen :be: ? og mine værdier er jo fine og der er ingen dårlige ting i. og så har jeg et andet spørgsmål for min alge fase er jo nok først lige begyndt for det har kun kørt i 3 uger men der kommer kun alger på ruden og bunden af akvarie og ikke på mine levende sten. Kan det have med at gøre at det er nogle gode levende sten for der er jo masser af levende dyr i og kalk alger? :y

Håber i kan give mig nogle gode råd :y så jeg ikke gør noget dumt.

Mvh michel :biggrin:
819l saltvand!
Brugeravatar
kaal43
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2008

Re: hjælp jeg kan ikke vente?

Indlæg af kaal43 »

Absolut ingen fisk endnu.Og klovnefisk er ingen nem fisk. :T
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Sæt dig på hænderne og vent med fisk som gør indhug i bestanden af smådyr.. Hvis du absolut vil have noget i, så vælg fisk der hovedsageligt lever af alger (Men vent dog midst en måned mere).. Du kan selvfølgelig også bare hælde dem i og krydse fingre - Det kan jo være du er en af de få (eller erfarne udi næringreduktion) der kan slippe godt fra det
Eller du kan tage det roligt med fisk det første halve til hele år og se koraller og macro liv blomstre op og korallerne vokse til.. I det hele taget glæde dig over at du ikke har alger og alt ser fint ud.

Begge veje kan sikkert være successfulde.. Vejen med tålmodighed er efter min mening den sikreste vej til success på den lange bane..

Valget? Det er dit..

/Henrik
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2770 Kastrup

Indlæg af MAKRRO »

Jeg syntes bestemt også du skal vente - jeg har gået i snart 3 måneder uden at tilføje nogen fisk, og de første fisk kommer først i efter 6 måneder... Det er ret så spændende at se microlivet opblomstre :)

Brug ventetiden på at undersøge hvilke fisk du kunne tænke dig, lære at forstå dine vandværdier og tag til takke med at andre herinde gladeligt fortæller om deres baljer med billeder og video :)
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Brugeravatar
Stine
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Bagsværd

Indlæg af Stine »

Så lang tid kunne jeg ikke vente :sneaky:

Men jeg startede også en RSM, som ikke har lys nok til stenkoraller. Kun læderkoral mm.
Først kom der snegle, eramitkrebs, en hugo-fisk (lever af alger) ca. 1½ måned efter opstart.
Så flere ting som skiver, polypper mm. ca. 2 - 2½ måned.
Efter 3 måneder kom der fisk i, selvfølgelige lidt af gangen og selvfølgelig kun små fisk, da baljen er på 130 l.

Men det kan gå galt :crybaby:

Det er dit valg så :h herfra.
Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
Michel sørensen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5240 Odense NØ

Indlæg af Michel sørensen »

Ok mange tak tror jeg vil vente en måned mere og så starte i det små ellers kan det være jeg starter med at fylde koraller.
819l saltvand!
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"