Er jeg helt gal på den hvis jeg gør følgenede?
Bliver ved med at hælde vand i akvariet indtil sumpen er fuldt op helt til kanten.
Starter systemet og lader vandstaden i returrummet stabilisere sig.
Der hvor vandstanden så er, kan jeg sætte en streg der makerer min MAX vandstand ?:)
Svaret på spørgsmålet er sikker meget indlysende, Men vil lige være sikker.
Og en anden ting, Hvordan indstiller jeg min kuglehane til at føde skummeren med 800-1000L i timen ?
Mængde vand i systemet ?
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Mængde vand i systemet ?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: Mængde vand i systemet ?
Det er en metode, men hvorfor vil du helt til kanten ?S1m0n skrev:Er jeg helt gal på den hvis jeg gør følgenede?
Bliver ved med at hælde vand i akvariet indtil sumpen er fuldt op helt til kanten.
Der hvor vandstanden så er, kan jeg sætte en streg der makerer min MAX vandstand ?:)
Du kan også gøre det modsatte, starte returpumpen og hælde vand i indtil vandstanden i returkammeret stabiliserer sig (Så har du den minimale vandmængde systemet kræver).
Det er ca. 8 liter på 30 sekunder, sæt en spand under og brug et stopurS1m0n skrev:Og en anden ting, Hvordan indstiller jeg min kuglehane til at føde skummeren med 800-1000L i timen ?

- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Mit retur kommer er meget meget lille. så der skal ikke ret meget til før retur pumpen render tør for vand:)Hougaard skrev:Det er en metode, men hvorfor vil du helt til kanten ?S1m0n skrev:Er jeg helt gal på den hvis jeg gør følgenede?
Du kan også gøre det modsatte, starte returpumpen og hælde vand i indtil vandstanden i returkammeret stabiliserer sig (Så har du den minimale vandmængde systemet kræver).
Det er ca. 8 liter på 30 sekunder, sæt en spand under og brug et stopurS1m0n skrev:Og en anden ting, Hvordan indstiller jeg min kuglehane til at føde skummeren med 800-1000L i timen ?
Men vil da lige give dit forslag en prøve og se om det spiller

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Men det jo det man har en osmolator tilS1m0n skrev:Mit retur kommer er meget meget lille. så der skal ikke ret meget til før retur pumpen render tør for vand:)

- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Netop, Men denne er ikke blevet anskaffet endneHougaard skrev:Men det jo det man har en osmolator tilS1m0n skrev:Mit retur kommer er meget meget lille. så der skal ikke ret meget til før retur pumpen render tør for vand:)

Så derfor må jeg de første par dage lige fylde på manuelt