Spørgsmål Tunz koral lim
- Raavig
- Foxface
- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Sjælland
Spørgsmål Tunz koral lim
Så jeg kommet hjem med en masse dejlige koraller, men jeg glemte jo helt at spørge hvordan tokomponenten skal blandes og ja bare generelt virker.
Søgte på det her inde og der fandt jeg et tilfælde hvor hele baljen blev forurenet, hvor længe skal det hærde? Har jo kun denne ene balje, så hvordanskal jeg gøre?
Kan jeg evt stikke korallen ned mellem en spræke og lade den sætte sig selv over tid?
( tale om acropora ).
Søgte på det her inde og der fandt jeg et tilfælde hvor hele baljen blev forurenet, hvor længe skal det hærde? Har jo kun denne ene balje, så hvordanskal jeg gøre?
Kan jeg evt stikke korallen ned mellem en spræke og lade den sætte sig selv over tid?
( tale om acropora ).
- exzos
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
Re: Spørgsmål Tunz koral lim
Du skal bare skære en skive, ælte det også "klistre" din koral fast til sten eller andet du bruger 

- Raavig
- Foxface
- 16
Fantastisk - hvad med vandet skal jeg gøre det i en murespand så det kan hærde der over natten?
-
- Naso kirurg
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Hvis det er to komponenten du har fat i tager to lige store dele og ælter det sammen til en ensartet masse. Derefter fæstner du fragmentet i massen og derefter direkte på den plads du ønsker i akvariet... der burde være en brugsanvisning med?!?!
Mvh
Troels
Mvh
Troels
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- Raavig
- Foxface
- 16
Fik bare to klumper hehe, det mine første fragmenter så vil jo bare være sikker.
-
- Naso kirurg
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Det kan forresten være at der kommer lidt hvidt svæv fra massen....og placer fragmentet lodret, da det ellers kan være lidt svært at få det til at sidde.
Bruger det selv flitigt.... men man skal lige "øve" sig lidt.
Bruger det selv flitigt.... men man skal lige "øve" sig lidt.
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- Raavig
- Foxface
- 16
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
2 gode råd:
1. brug handsker - det er allergifremkaldende.
2. Giv limen 10 sekunder i mikrobølgeovnen inden det skal æltes sammen, så er det 100 gange lettere
1. brug handsker - det er allergifremkaldende.
2. Giv limen 10 sekunder i mikrobølgeovnen inden det skal æltes sammen, så er det 100 gange lettere

- Raavig
- Foxface
- 16
Hej
jeg brugte handsker ved første kugle - men da det er de "dårlige" engangs med talkum blev jeg nødtil at tage dem af da de skulle i akvariet - jeg håber ikke jeg har ødelagt noget den er bare så lækker den acropora.
Fik en koral mere som jeg ikke lige husker navnet på, der var ikke nok lim til begge så lige nu står den i en revne på min keramik søjle.
Kan den klare det til jeg får mig noget selv?
Jeg undskylder spørgsmålne med vil bare have det hele med.

jeg brugte handsker ved første kugle - men da det er de "dårlige" engangs med talkum blev jeg nødtil at tage dem af da de skulle i akvariet - jeg håber ikke jeg har ødelagt noget den er bare så lækker den acropora.
Fik en koral mere som jeg ikke lige husker navnet på, der var ikke nok lim til begge så lige nu står den i en revne på min keramik søjle.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er som Hougård skrive allergi fremkaldende, men næsten umuligt at arbejde med, hvis man har handsker på.Raavig skrev:Hej![]()
Det fragment skal nok klare den, indtil du har fået fat i noget klæber.
- Raavig
- Foxface
- 16
Jeg takker endnu engang - så må jeg lige på jagt efter noget.
Den kan ikke gro fast i den revne?
- joekill
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Koral klæberen fra tunze som du fik lidt af, er ikke giftigt, så du kan roligt sætte fragmenterne direkte i akv. Ælt de 2 komponeter sammen, og sæt det fast på stenen, sæt derefter korallen. Hold godt øje de næste timer at den ikke falder af eller "glider". Når det er hærdet sku den gerne blive siddende. De kan nu også være en fordel at lime korallen på en lille sten som man så kan sætte i klemme i stensætningen. Så kan man bedre flytte korallen
hvis den sku vokse sig for stor.

- William Jr
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Sagens. I naturen er der jo ikke noget koralklæber. Og man har fundet ud af at hvis man placerer fragmentet liggende,Raavig skrev:Jeg takker endnu engang - så må jeg lige på jagt efter noget.
fremfor stående, så vokser den hurtigere.
- Raavig
- Foxface
- 16
mange tak:)joekill skrev:Koral klæberen fra tunze som du fik lidt af, er ikke giftigt, så du kan roligt sætte fragmenterne direkte i akv. Ælt de 2 komponeter sammen, og sæt det fast på stenen, sæt derefter korallen. Hold godt øje de næste timer at den ikke falder af eller "glider". Når det er hærdet sku den gerne blive siddende. De kan nu også være en fordel at lime korallen på en lille sten som man så kan sætte i klemme i stensætningen. Så kan man bedre flytte korallen
og mange tak for handlen det var super lækker.