Jeg har bygget et skab akvariet skal stå på og i den forbindelse vil jeg gerne lave en sump i ca. samme størrelse som akvariet. Jeg har tænkt mig at det skal være indvendigt overløb og i den forbindelse har jeg læst en del her på foraet men har stadig et par spørgsmål

Hvis man ikke selv vil bore hullerne er der så nogen steder i Københavns området man kan få det gjort? gerne steder hvor folk har gode erfaringer.
Har tænkt mig at bruge en Tunze Silence 2400 som retur pumpe (løftehøjden bliv ca 1 m) og denne skal også virke som cirkulation. Hvad ville være smart at bruge af PVC, her tænker jeg på dimensionerne?
Har også tænkt mig at lave et ferskvandskammer, er der nogle gode alternativer til Tunzes Osmolator?
Har set på Wilki hvordan overløbet teoretisk skal laves, men er der nogle der ligger inde med arbejdstegninger eller billeder af deres overløb vil jeg meget gerne se dem:)
Det var lige de spørgsmål jeg havde her til at starte med, håber at der er nogle der vil byde ind med gode råd og velment vejledning.
Kim