Instant Ocean salt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Niclas
Foxface
Foxface
Reactions: 0
16
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2009

Instant Ocean salt

Indlæg af Niclas »

Hejsa igen,

nu har jeg lige fyldt et akvarium op med RO vand, og derefter fyldt salt i af mærket Instant Ocean (det er nogle timer siden), og det har stået med cirkulation på så saltet har haft god mulighed for at blive opløst hvilket det meste også er.
Men stadig, efter de mange timer, er der hvidt "bundfald"! Det ligner ikke salt, for man kan ikke se på vandet at det opløser det (i ved, de der bølger der sker når salt og fersk blandes). Når jeg forsøger at vifte det rundt går der ikke længe inden det ligger sig igen.

Burde der ikke kun være opløseligt materiale i saltet eller har jeg taget fejl af noget her? Specielt fordi der står på posen at der er syntetisk fremstillet for at undgå nitrat i saltet.
Der er intet andet i akvariet end en pumpe og et varmelegeme ud over vand og salt.

Mvh Niclas ;)
Mit 250 liters -nedlagt-
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
19
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Re: Instant Ocean salt

Indlæg af Kirurgfisk »

Har du prøvet at måle saltholdigheden ?
Brugeravatar
mathiaskehlet
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions: 7
17
Postnummer: 3520 Farum
Geografisk sted: Farum

Indlæg af mathiaskehlet »

Det kunne godt lyde som kalkudfald. Det fik jeg også en bunke af den gang jeg startede. Sug det op hvis du vil, men det forsvinder af sig selv og gør ingen skade
stefan_sørensen
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2630 Taastrup

Indlæg af stefan_sørensen »

Niclas skrev:Hejsa igen,

nu har jeg lige fyldt et akvarium op med RO vand, og derefter fyldt salt i af mærket Instant Ocean (det er nogle timer siden), og det har stået med cirkulation på så saltet har haft god mulighed for at blive opløst hvilket det meste også er.
Men stadig, efter de mange timer, er der hvidt "bundfald"! Det ligner ikke salt, for man kan ikke se på vandet at det opløser det (i ved, de der bølger der sker når salt og fersk blandes). Når jeg forsøger at vifte det rundt går der ikke længe inden det ligger sig igen.

Burde der ikke kun være opløseligt materiale i saltet eller har jeg taget fejl af noget her? Specielt fordi der står på posen at der er syntetisk fremstillet for at undgå nitrat i saltet.
Der er intet andet i akvariet end en pumpe og et varmelegeme ud over vand og salt.

Mvh Niclas ;)
det samme skete for mig da jeg skulle blande salt i mit under opflydningen, men satte bare en pumpe ned mod bunden så at det ikke kunne bundfælde, og til sidst var det da også opløst.
SÆLGES:
530 liter + 86 liter sump
kan ses her:
viewtopic.php?f=94&t=26107
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"