koraller yngler
-
- Palet kirurg
- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2009
koraller yngler
Jeg må lige høre kan koraller yngle i fangeskab.? jeg har sådan en grøn flad en den er nok 20x15 cm har kun haft den i nogle dage men her til aften/nat
skulle jeg lige lyse ind i mit akvarie og så kunne jeg se der svævede en masse små røde runde kuler rundt og ja kunne da ikke lige finde ud af hvor de kom fra så lyste lige lidt rundt og kunne så se at de kom op fra den koral. ? lægger et billede op af den i morgen kan ikke lige huske navnet på den nu.. men kom lige lidt op og køre..

Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
- herzberg
- Rev haj
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: koraller yngler
Det hænder, selvom det ikke er ofte man ser det. Jeg har haft en solkoral som gjorde det, den skød røde æg ud i hundredevis. Sjovt nok også et par dage efter den kom i. Man kunne forestille sig at det er de ændrede forhold som tricker dem til det.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Nolan
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Re: koraller yngler
Der er tilfælde, hvor koraller har frigivet æg- og sperm-celler i fangenskab. Jeg mener det bedst dokumenterede tilfælde, var en Pocillopora damicornis (der gyder færdigudviklede larver), som ynglede i (så vidt jeg husker) Eric Bornemans akvarie.
Der er flere, som har oplevet frigivelse af æg- eller sperm-celler men hvor en decideret befrugtning ikke har fundet sted.
Det er et imho ekstremt spændende område, som burde udforskes meget mere, hvis vi ønsker fortsat, at kunne have et rev i vore stuer.
Fik du taget et billede ?
/Kim
Der er flere, som har oplevet frigivelse af æg- eller sperm-celler men hvor en decideret befrugtning ikke har fundet sted.
Det er et imho ekstremt spændende område, som burde udforskes meget mere, hvis vi ønsker fortsat, at kunne have et rev i vore stuer.
Fik du taget et billede ?
/Kim