Acanthurus lineatus spørgsmål
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
Acanthurus lineatus spørgsmål
Har længe overvejet at anskaffe en lille Acanthurus lineatus, syntes det er en kanon flot fisk! jeg tænker måske at 300L Med masser svømmeplads er ok for en lille en.
Jeg er udemærket klar over at den er meget aggrasiv, men er de svære at få til at overleve ? eventuelt hvad man skal kigge efter, når man køber ?
Jeg er udemærket klar over at den er meget aggrasiv, men er de svære at få til at overleve ? eventuelt hvad man skal kigge efter, når man køber ?
Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
- Caminero
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg - Kbh.
Re: Acanthurus lineatus spørgsmål
det er nok sværere at få dine andre fisk til at overleve 

- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
andre fisk er en 50cm murøne en 10cm picasso aftrækker 2 damsler og regner med en gul kirurg og måske en gylte. så de andre fisk er også noget aggrasive.
det ville passe mig fint, vis jeg kunne få den til at sætte min picasso på plads
det ville passe mig fint, vis jeg kunne få den til at sætte min picasso på plads

Mvh
Alexander
Alexander
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:

Hold nu med at udbrede skrøner beroende på ammestue snak...
- For Caminero´s kommentar jf. signatur kan jeg betro dig at Tropheus udviser langt større aggressiv adfærd!!
Og for at sætte en aftrækker på plads?? Tvivlsomt idet at Kirurger lever i fordrageligt med andre arter, med mindre de udfordres. Og først da kan det komme på tale...
Den er såmænd ikke mere aggressiv end som vanligt for Kirurger, eller mangel på samme... Der er kun Kirurg adfærd! (Og individuelle fisk!)
Og for din opfattelse at 300 liter skulle være meget plads... Det er ikke tilfældet for en svømme glad fisk, beklager!

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
I mine baljer har der altid været en der har været overhovede over de andre og det er ligemeget om det er kirurger eller aftrækkere eller hvad du mente ?William Jr skrev:![]()
Hold nu med at udbrede skrøner beroende på ammestue snak...
- For Caminero´s kommentar jf. signatur kan jeg betro dig at Tropheus udviser langt større aggressiv adfærd!!
Og for at sætte en aftrækker på plads?? Tvivlsomt idet at Kirurger lever i fordrageligt med andre arter, med mindre de udfordres. Og først da kan det komme på tale...
Den er såmænd ikke mere aggressiv end som vanligt for Kirurger, eller mangel på samme... Der er kun Kirurg adfærd! (Og individuelle fisk!)
Og for din opfattelse at 300 liter skulle være meget plads... Det er ikke tilfældet for en svømme glad fisk, beklager!
Har aldrig påstået at 300L er meget vand, har kun tilføjet at jeg har indrettet akvariet med optimal svømmeplads.
og nu har jeg ikke tænkt mig at putte en fuldvoksen lineatus der ned, men blåt en lille en, så den "passer" til akvariet.
selvom man har 1000L er det heller ikke nok til en fulvoksen på 40cm! den må jo bare vidre, når den er blevet for stor.
Mvh
Alexander
Alexander
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Jeg deler ikke din opfattelse at en selv en lille er passende til dit akvarie...
- Og for at sætte aftrækker på plads??
Den vil næppe mærke om den bliver hugget el. stukket i...
Jeg bekendt med fisk der bestemmer, og her sohal. Men det kommer ikke til kamp, af samme grund!
- Og for at sætte aftrækker på plads??
Den vil næppe mærke om den bliver hugget el. stukket i...
Jeg bekendt med fisk der bestemmer, og her sohal. Men det kommer ikke til kamp, af samme grund!
/Flemming,

- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
jeg er enig med Flemming her, har selv en A. nigritus, der efter hvad jeg kan læse flere steder også skulle høre til i den mere aggressive ende af skalaen, den er da også pænt hidsig, men det kommer kun til udtryk, når den bliver presset af de større fisk, som eksempelvis min paletkirurg, der er 3 gange så stor, den har lært at man ikke skal spille smart overfor den bette nigri
sålænge nigri'en kan få lov at passe sig selv, er den blid som et lam
sålænge nigri'en kan få lov at passe sig selv, er den blid som et lam
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2009
Der er da heldigvis forskel på fisk og det kan være at man får en der er aggressiv, men har da også selv opfattelsen at lineatus er en af de mere aggressive fisk inden for den art.
kan sige at min egen også er den mest aggressive fisk i mit bassin men det er de mindre fisk som den går efter så som klovne osv. dog har den et meget anspændt forhold til min Z. veliferum og overfalder den gerne lige så snart den ser den, dette har med ført at min veliferum er blevet en del flosset i kanten.
kan sige at min egen også er den mest aggressive fisk i mit bassin men det er de mindre fisk som den går efter så som klovne osv. dog har den et meget anspændt forhold til min Z. veliferum og overfalder den gerne lige så snart den ser den, dette har med ført at min veliferum er blevet en del flosset i kanten.
Venlig Hilsen Søren
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Okay, er helt med på at det er en aggrasiv fisk, men er der ikke noget med at den er svær at få til at overleve ?
Mvh
Alexander
Alexander
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
den er sart meget under afklimasering, og kræver god vand kvalitet. den er dog ikke så sart med pletter som f.eks. hvidbrystet. Men mange af dem har svært ved at vænne sig til et liv i fangeskab. Den er desuden meget svømme glad.
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
okay er der nogle der har holdt den i under 500L, hvor den har trives ?
Mvh
Alexander
Alexander
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg havde for mange år siden en i et par år indtil filteret tømte akvariet, og alt døde.
Akvariet var på 250 liter
Akvariet var på 250 liter