Sp. er en forkortelse af det latiske ord, species, som betyder art. Det bruges når man taler om en vilkårlig eller ukendt art inden for en bestemt slægt, som f.eks. Dendronephtya.
Jeg vil gætte på, at man kan godt tage aflægge fra disse koraller. Men jeg vil desværre også gætte på, at man ikke kan få denne koral til at trives overhovedet, med mindre man kan sikre den en kontinuerlig tilførsel af mikroplankton.
Den mangler givetvis evnen til at beskytte sig imod kraftig lys, men den behøver ikke at stå i total skygge. Det kommet igen an på, hvad du har som belysning over akvariet. Men når det er sagt, tror jeg lige så godt, at du kan placere den der, hvor den tager sig pænest ud og nyd den lige så længe den varer.
Senest rettet af nyberg man 13. feb 2006 16:13, rettet i alt 1 gang.
Jeg tror heller ikke det ligefrem fremmer evnen til at klare sig ved at begynde at skære i den. Jeg har faktisk lige læst at de kan tåle fuld sollys, det er noget man har experimenteret med ved phlilpinerne.
Men nyd den så længe det være, for den holder nok ikke ret længe.
den vil gerne have store mængder plankton samt MASSER af strøm! hvis du opfylder disse kriterier kan du/i godt have den i en periode...men som før skrevet er den meget svær at holde liv i i over længere tid.