Forslag til næste fisk
Forslag til næste fisk
Lige nu har jeg to kiruger (veliferum med gul hale og en std. palet kirug), to zebra gobbier, en koralvogter, fridmani og en ilhalekutling.
Der går lige 1-2 mdr før jeg skal have fisk i igen, men det er dog ikke tosset at tænke godt over hvad man så vil have til den tid.
Jeg vil gerne have lidt andre farver i akvariet, nu har jeg jo rød, blå, gul osv fra de fisk jeg nu har. Jeg ku selvf. vælge en kejser, men jeg nægter at tage chancen for om det sku være en polyp snapper.
Jeg har kigget lidt på de forskellige kiruger man kan få og der er ikke rigtig noget der ringer mht. farver (vil gerne have lidt af hvert). Og ved godt der er tusinder af forskellige gobbier og gylter i mange farver, men det skal helst være en fisk der er bliver lidt større da jeg godt kan lide lidt str. på et par enkelte fisk og så have nogle småfisk til at suse rundt ved siden af.
Men hvad har i af foreslag ? den skal bare være reefsafe
Der går lige 1-2 mdr før jeg skal have fisk i igen, men det er dog ikke tosset at tænke godt over hvad man så vil have til den tid.
Jeg vil gerne have lidt andre farver i akvariet, nu har jeg jo rød, blå, gul osv fra de fisk jeg nu har. Jeg ku selvf. vælge en kejser, men jeg nægter at tage chancen for om det sku være en polyp snapper.
Jeg har kigget lidt på de forskellige kiruger man kan få og der er ikke rigtig noget der ringer mht. farver (vil gerne have lidt af hvert). Og ved godt der er tusinder af forskellige gobbier og gylter i mange farver, men det skal helst være en fisk der er bliver lidt større da jeg godt kan lide lidt str. på et par enkelte fisk og så have nogle småfisk til at suse rundt ved siden af.
Men hvad har i af foreslag ? den skal bare være reefsafe
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Re: Forslag til næste fisk
Husk dine kirurger bliver pænt store .
4-5 grønne cromis kan man vel lige klemme ned eller en
dværgkejser
4-5 grønne cromis kan man vel lige klemme ned eller en
dværgkejser

Har overvejet en flammekejser da det er min ynglingsfisk. Jeg har en Coral beauty gående i mit 110L lige nu, og det er sku en dejlig fisk. Jeg har også ført haft en flammekejser, så det ville ikke være tosset med en igen.
Det med at mine kiruger bliver store er intet problem, til den tid hvor de er blevet godt store går de i mit min. 1500L akvarie når jeg skal flytte i hus om nogle år
Det med at mine kiruger bliver store er intet problem, til den tid hvor de er blevet godt store går de i mit min. 1500L akvarie når jeg skal flytte i hus om nogle år

Husk på en flamekejser vil elske de koraler.
Der skal ikke meget til før de begynder at små nippe lidt i dem hvis ikke den bliver fodret godt og det er stadig ikke nogle garangti
Steen
Der skal ikke meget til før de begynder at små nippe lidt i dem hvis ikke den bliver fodret godt og det er stadig ikke nogle garangti
Steen
-
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2009
tag ned til din nærmeste akvarie forhandler når de for en sending fisk hjem og se havd du forelsker dig i. Altid bedre at se live end på et billed på google. så kan du også høre mere om fisken i butikken.
819l saltvand!
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Det var så nok dagens dårligste råd, det er lige der den altid kikser, man ser en fin fisk i butikken, køber den og finder så bagefter ud af den med sikkerhed dør
Men nu ved Dan godt hvordan man gør tingene 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Limatho
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
Helena skrev:Det var så nok dagens dårligste råd, det er lige der den altid kikser, man ser en fin fisk i butikken, køber den og finder så bagefter ud af den med sikkerhed dørMen nu ved Dan godt hvordan man gør tingene

Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Michel sørensen skrev:tag ned til din nærmeste akvarie forhandler når de for en sending fisk hjem og se havd du forelsker dig i. Altid bedre at se live end på et billed på google. så kan du også høre mere om fisken i butikken.
Ja det råd holder ikke (salt)vand !!!
Forhandleren vil altid sælge, så hans råd er ikke altid lige "rigtige".
googl og bliv klogere, og så tag til forhandleren med viden om det man skal købe.
Vær kritisk, og ikke impuls købe ,, der kommer altid en sending til

Jeg har lavet min fejl ved impuls køb igennem tiden så den lektie er lært
Men jeg kigger altid godt rundt, ser nogle fisk osv. finder ud af hvilke jeg vil have, og så undersøger jeg om den kan gå i akvariet, trives, er den reefsafe, hvad spiser den osv osv osv FØR jeg køber den.
Nu ville jeg bare gerne have nogle gode forslag til andre farverige fisk end dem jeg allerede har, da jeg ikke vil have for meget ens
Men det med at flammekejseren er glad for polypper er jeg godt klar over men det er ikke alle der er det, min tidligere var ikke.

Nu ville jeg bare gerne have nogle gode forslag til andre farverige fisk end dem jeg allerede har, da jeg ikke vil have for meget ens

Men det med at flammekejseren er glad for polypper er jeg godt klar over men det er ikke alle der er det, min tidligere var ikke.

- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Hvis du falder over en pæn lyserød stimefisk så sig lige til 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
haha
Der er jo lyserøde anthias. Men dem skal jeg godt nok ikke have, har ikke tid til at fodre 3 gange om dagen