Ja, så blev det min tur til at starte en fin saltbalje op. Akvariet, teknik samt lys er købt brugt her på siden af sidens brugere.
Akvariet er et 300 liters akvarie (100x60x50) af mærket Geis med weissglas i frontrude samt autolakeret underskab og lyskasse
Lys:
ATI Powermodule 8X39W med 6X ATI Aquablue special og 2xATI Blue plus Cirkulation og retur:
Tunze nanostream 6045 (2500 l/T) +6055 (5500 l/t) (med single kontroller) + Tunze Silence 1073.04 (3000 l/T) = total rated cirkulation 11.000 l/t
Sump:
112 liter m/20 liter ferskvandskammer samt tomt kammer til evt. DSB eller refugie eller begge dele

Tunze Doc 9010 Skimmer
Deltec Aquastat 1000 osmolator m. Aquabee 300
IKS Aquastar m/temperatur, redox, PH moduler, strømskinner
IKS Vario 3 plus Der er ingen baggrund i akvariet da min Juwel baggrund (sad i akvariet da jeg købte det) valgte at gå løs da saltvandet var blandet og fyldt i akvairet

I søndags (13/9-09) fik jeg fyldt 30 kg MEGET levende indonesiske sten i akvariet - friske fra klovnfiskens sending d. 10/9-2009

Der er s** godt nok mange spændende ting i sådanne sten (turde faktisk næsten ikke stikke fingrene ned i den kasse som de kom i

Nå men sten og salt er smidt i baljen og nu begynder den langsommelige modnings process. Skummeren knokler på livet løs og laver den ene fine kop juice efter den anden

Jeg vil løbende opdatere denne tråd som der sker noget i akvariet.
Mvh:
Klisby