Nye levende sten

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Nye levende sten

Indlæg af klisby »

Så er jeg snart nået dertil hvor jeg snart skal have levende sten i akvariet! :W

Har besluttet mig for at få splinter nye sten i akvariet, s¨å frisk som overhovedet muligt for at se al det liv som kommer frem heraf :GO

Så nu kommer mit spørgsmål, jeg smider stenene i akvariet og hvad så?

Skal jeg tilsætte noget i modningsprocessen (3 måneder til et halvt år), her tænker jeg på foder eller sporestoffer?
Dyrerne som kommer med de levende sten skal vel have noget at leve af?

Mvh:
Kasper
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Nye levende sten

Indlæg af Stefan »

Nej, du skal sådan set bare lade opstartsfasen gå sin gang. De fleste dyr som du får med de levende sten, lever alligevel af alger og dødt organisk materiale, som stenene indeholder i massevis.
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2770 Kastrup

Indlæg af MAKRRO »

Giver Stefan helt ret - Nix pille ;) Det kan være rigtig svært og jeg har selv en balje fuldt med brunalger mm. og det er irriterende svært!
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

klisby skrev:Har besluttet mig for at få splinter nye sten i akvariet, s¨å frisk som overhovedet muligt for at se al det liv som kommer frem heraf :GO
Hvis det er pga. det rige dyreliv, så tror jeg ikke du skal være bange for at bruge 'brugte' sten. Der er mindst lige så meget liv, plus at sansynligheden for at du får pelskrabber og knælere noget lavere. :wink:
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"